شناسهٔ خبر: 22890518 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

بازتاب نتایج پایانی مسابقات جهانی وزنه‌برداری

بهداد سرت سلامت! قهرمــــان شدیــم

صاحب‌خبر - آفتاب یزد – گروه شبکه: کسب عنوان قهرمانی جهان حاصل تلاش پولاد مردان وزنه‌برداری کشورمان در مسابقات جهانی 2017 وزنه‌برداری در آناهیم آمریکا برای کشورمان بود. اتفاقی خوشایند
که کام همه‌مان را از پس تلخی‌های این چند روزه شیرین کرد. ایران در این رقابت‌ها با هشت وزنه‌بردار شرکت کرده بود و برای قهرمانی به ۹۰ امتیاز احتیاج داشت که با ماندن علی‌حسینی و بهداد سلیمی در جدول مسابقات قهرمانی‌اش مسجل شد و در نهایت با ۵۰۹ امتیاز و کسب ۵ طلا، ۳ نقره و ۶ برنز بر سکوی نخست جهان قرار گرفت. در واقع تیم ملی وزنه‌برداری ایران در خاک آمریکا قهرمان جهان شد. این خبر مسرت بخش به سرعت تحت سیطره فضای مجازی در آمد و واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« علی رغم ناداوری‌ها این قهرمانی افتخاری بزرگ در تاریخ وزنه‌برداری ایران است. بسیار بسیار تبریک میگم».
دیگری نوشت: «وزنه‌برداری ایران قهرمان جهان شد. مبارک باشد این قهرمانی به امید تکرار مجدد در سال‌های آتی».
یکی دیگر از کاربران نوشته است:«قهرمانیتون واقعا ارزشمند است برای همه. تبریک».

بازهم حق خوری
علی رغم اینکه تیم وزنه‌برداری کشورمان با کسب مدال‌هایشان باعث کسب عنوان قهرمانی جهان شدند، اما تکرار ناداوری در خصوص بهداد سلیمی تلخ ترین قسمت وزنه‌برداری در آمریکا را رقم زد. گویی قسم خورده‌اند که به هر طریقی او را با اینکه بر قدرت بی چون و چرایش و کسب مدال آوری‌اش در وزنه‌برداری واقف هستند از میدان به در کنند و مدال طلای مسابقات را از چنگش در بیاورند. المپیک برزیل بود که حقش را خوردند و وزنه‌ای که به درستی بالای سرش برده بود را قبول نکردند و بهداد سلیمی را با چشمانی اشکبار راهی ایران کردند. این بار نیز وقتی برای مسابقات قهرمانی جهان وزنه‌برداری راهی آمریکا می‌شد هیچ گاه فکرش را نمی‌کرد که هیئت ژوری بخواهد بازهم ناجوانمردانه حقش را بخورد. اما غافل از اینکه این یک سناریوی از پیش تعیین شده بود که بار دیگر مدال طلایش را تقدیم به وزنه‌برداری دیگر کنند. وقتی برای نخستین بار ژوری حرکت سلیمی را قبول نکرد او متعجب شد. با این حال بهداد در حرکت دو ضرب، زمانی که وزنه را مهار کرد سرش را از زیر میله بالا گرفت تا به داوران و به هیئت ژوری اشاره کند که حرکتش مورد تایید است. او برای یکی دو ثانیه هم وزنه را دیرتر انداخت تا دیگر هیچ شک و شبهه‌ای باقی نماند، اما باز هم هیئت ژوری وزنه زدن سلیمی را تایید نکرد تا کارد به استخوان او برسد. چرا که این اتفاق نه تنها باعث تغییر رنگ مدال بهداد سلیمی شد بلکه موجب شد هنگام اهدای مدال ، بهداد سلیمی به نشانه اعتراض مدالش را از گردنش در بیاورد و آن در جیبش بگذارد.

واکنش همسر بهداد سلیمی
بلافاصه همسر بهداد سلیمی با انتشار پستی نسبت به پایمال شدن مجدد حق همسرش و کوتاه کردن دست او از کسب مدال طلا در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ آمریکا واکنش نشان داد. او نوشت:« نامردی و حق خوری حق الناس هست. پس اگر به عدالت حکمی صادر نشه حق الناس پایمال میشه و وای به حال فردی که حق الناس گردنش باشه؛ و دوباره دوباره دوباره... بهداد عزیزم چیزی از ارزشت برای مردم و خانوادت کم نشده میدونم چی کشیدی تا بیای و حقتو بگیری. دیگه نمیدونم چجوری آرومت کنم چجوری بهت روحیه بدم. امید بدم که بازم بیان و اینقدر راحت وزنه‌ای که با فوتت رو هوا میبری رو ازت بگیرن. خدا خودش کمک کنه و لعنت به ورزشی که خیلی راحت حق خوری باشه و در آخر مدال نقره برادر عزیزم سعید مبارکش باشه. ما به فال نیک می‌گیریم و شاید قسمت شمایی که چندسال به ناحق از ورزش دور بودی بوده. زنده باد ایران زنده باد بهداد»

حق خوری‌های قبل از توسوء تفاهم بود
از سوی دیگر در پی این حق‌کشی ناجوانمردانه، کاربران فضای مجازی نیز با به راه انداختن هشتگ «#بهداد_ سلیمی» با پهلوان ملی و جهانی خود همدردی کردند تا ثابت کنند در کنار او هستند.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« هیچوقت نتونستم ورزش وزنه‌برداری رو درک کنم اما حقخوری همیشه آزار دهنده است و از اون بدتر دیدن مسئولینش وقتی نمیتونن کاری بکنن».
فرد دیگری نوشته است:«وقتی بهداد میاد اینا تازه یادشون میوفته هیئت ژوری هستن».
دیگری نوشت:« بازم حق خودتو ایرانو خوردن اما تو کوه درد باش طاقت بیار و مرد باش!».
کاربران دیگر نوشته‌اند:« درسته حق تو خوردن اما این نگاهت به وزنه گویای همه چیز بود. دمت گرم بهداد سلیمی واقعا با اینکارت لذت بردم »،«پروژه تقسیم مدال‌های جهانی در وزنه‌برداری با دستور تاماش آیان باردیگر یقه بهداد سلیمی رو گرفت»،«من اگه جای بهداد سلیمی بودم دفعه بعدی یه وزنه سبک انتخاب می‌کردم از دور پرتش می‌کردم تو سر هیئت داوران که دیگه ناداوری نکنن»،«فدراسیون وزنه‌برداری تا کی میخوای سکوت کنی این رایزنی دیپلماسی به چه دردی میخوره باز حق فرزند ایران بهدادسلیمی رو خوردن ناداوری تا کی؟»،«این روز عیدی بدجور حالمون و گرفتن خدا به زمین گرم بزنتشون»،«زیباترین و بی‌حاشیه‌ترین و مودبانه‌ترین نوع اعتراض را بهداد سلیمی در مسابقات وزنه‌برداری انجام داد»،«بهداد جان خسته نباشی راه استقامت
همچنان ادامه دارد........»،«دیگه باورم شد این هیئت ژوری با بهداد سلیمی عناد داره .مگه میشه داورها دوبار تائید کنند بعد ژوری بپره وسط بگه نه قبول نیست!»،«بازهم حقتو خوردن پهلوون ولی، دائما یکسان نباشد حل دوران، غم مخور. این نگاه آخرت قبل از انداختن وزنه 252 کیلویی خیلی حرف توش بود. اما خب سرت سلامت قهرمان»،« حق خوری‌های قبل از توسوء تفاهم بود»

نظر شما