شناسهٔ خبر: 22890458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کماندار ارومیه مقام سوم رنکینگ کمان سنتی کشور را کسب کرد

ارومیه- ایرنا- مسئول روابط عمومی هیات تیراندازی با کمان آذربایجان غربی گفت: الهام غفاری کماندار ارومیه ای مدال برنز مرحله سوم رنکینگ کمان سنتی کشور 'جام وحدت' را در سمنان به دست آورد.

صاحب‌خبر -

نیما سعیدی اقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازیکن ارومیه ای توانست پس از شکست حریفان خود به رقابت نیمه نهایی برسد و بعد از کماندارهایی از استان های فارس و چهارمحال بختیاری در رده سوم ایستاد.
وی اضافه کرد: این مسابقات یک روزه با حضور 120 نفر ورزشکار از 25 استان کشور در چهار رده نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ورزشگاه 15 هزار نفری ولایت سمنان برگزار شد.
به گزارش ایرنا مسابقات رنکینگ کمان سنتی کشور در مجموع در چهار مرحله برگزار می‌شود که نفرات برتر مجموع چهار مرحله، به تیم ملی راه پیدا می‌کنند.
الهام غفاری کماندار ارومیه ای مدال برنز مرحله دوم مسابقات تیراندازی با کمان رنکینگ کمان سنتی کشور 'جام سهند' را که در تیر سال جاری در مراغه برگزار شد، به دست آورد.
کمانداران این استان در سال 1395 توانستند یک مدال نقره در مسابقات بین المللی و 9 مدال رنگارنگ رقابت های کشوری را کسب کنند.
تیراندازی با کمان ورزشی کم خطر و سرگرم کننده برای همه سنین به شمار می رود و باعث افزایش تمرکز و مهارت تعیین هدف می شود؛ این رشته از ورزش های توصیه شده پیامبر اسلام نیز به شمار می رود.
تمرینات بدنی کافی در جهت کسب حالت های خوب بدنی امری ضروری برای ورزشکاران این رشته ورزشی است و اگر فرد از لحاظ بدنی فعال نباشد، نمی تواند از کمان خود انتظار داشته باشد که در تمام طول مسابقه در دست هایش محکم و بدون لرزش باقی بماند.
فعالیت در رشته ورزشی تیرندازی با کمان با 2 نوع سلاح در جهان متداول است، یکی کمان ریکرو و دیگری کمان کامپوند؛ شکل ساده، ابتدائی و سنتی کمان را ریکرو می نامند که از قدیم مورد استفاده قرار می گرفت و همچنان در ورزش تیر و کمان کاربرد دارد و در تمرین ها و مسابقات ورزشی از آن استفاده می شود.
کامپوند نیز نوع پیشرفته کمان است که به وسیله ادوات مکانیکی مجهز شده است.
رشته تیراندازی با کمان در ابتدای تأسیس آن در ایران به صورت یک کمیته و انجمن تحت نظارت فدراسیون تیراندازی در ایران کار خود را شروع کرد و در ژوئن سال 1997 میلادی به عضویت رسمی فدراسیون بین المللی تیراندازی با کمان درآمد؛ تا قبل از سال 1381 این رشته ورزشی به صورت یک کمیته و انجمن تحت نظارت فدراسیون تیراندازی فعالیت می کرد و در واقع این رشته ورزشی مهجور و ناشناخته باقی مانده بود و فاقد یک سیستم منسجم جهت ساماندهی و سازماندهی کمانداران و مربیان و علاقه مندان به این رشته و برگزاری کلاس های آموزشی، داوری، مربیگری، شناسایی و جذب استعدادهای ورزشی، برگزاری مسابقات داخلی، اعزام به مسابقات برون مرزی و کسب مدال و عناوین قهرمانی بود تا اینکه در آبان سال 1381 با موافقت ریاست وقت سازمان تربیت بدنی این کمیته از فدراسیون تیراندازی منفک و به صورت فدراسیون مستقل تیراندازی باکمان آغاز به کار کرد.
8135 / 2093 **خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*

نظر شما