شناسهٔ خبر: 22890440 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

هشدار جدی سازمان یونسکو

میلیون‌ها کودک از هوای پاک محروم هستند

سازمان یونیسف به‌تازگی اعلام کرده است که در سراسر جهان 17 میلیون کودک وجود دارند که هوایی را تنفس می‌کنند که آلاینده‌های موجود در آن تقریبا 6 برابر بیشتر از میزان مجاز برای سلامت انسان است.

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>اجتماعی>  سازمان یونسکو اعلام کرده است که بیش از 17 میلیون کودک در سراسر جهان در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که آلودگی هوا در آن به‌مراتب بالاتر از سطح مجاز است.

به گزارش شفا آنلاین:سازمان یونیسف به‌تازگی اعلام کرده است که در سراسر جهان 17 میلیون کودک وجود دارند که هوایی را تنفس می‌کنند که آلاینده‌های موجود در آن تقریبا 6 برابر بیشتر از میزان مجاز برای سلامت انسان <human health>است. در گزارش ارائه شده توسط این مرکز اعلام شده است که این آلودگی می‌تواند بر روی میزان رشد و پیشرفت مغزی کودکان تاثیر منفی بگذارد.

این سازمان اعلام کرده است که جنوب آسیا میزبان خطرناک‌ترین آب‌وهوا برای کودکان است و در این مکان شاهد حضور 12.2 میلیون کودک هستیم که از هوای پاک بی‌بهره هستند. جالب است بدانید که شرایط استاندارد ازنظر میزان خطر آلاینده‌ها در هوا توسط سازمان بهداشت جهانی تعیین می‌شود.

آنتونی لیک (Anthony Lake) به‌عنوان مدیر اجرایی یونیسف در گزارش خود اعلام کرده است: «آلودگی هوا به‌شدت مخاطره‌آمیز است. این آلودگی نه‌تنها بر روی پیشرفت ریه کودکان تاثیر منفی می‌گذارد بلکه می‌تواند به‌صورت دائمی بر روی وضعیت رشد مغزی کودکان تاثیر گذار باشد.»

او در ادامه می‌گوید: «حفاظت کردن از کودکان در برابر آلودگی هوا تنها برای کودکان مفید نخواهد بود بلکه بر روی جامعه اثرگذار خواهد بود زیرا موجب می‌شود تا هزینه‌های انجام شده در زمینه سلامت و بهداشت جهانی نیز کاهش پیدا کند و میزان بهره‌وری و امنیت و سلامت زیستی برای همگان افزایش یابد.»

سازمان بهداشت جهانی به‌تازگی اعلام کرده است که آلودگی هوا به‌مراتب خطرناک‌تر از قبل است و یکی از بزرگ‌ترین خطرات زیست‌محیطی برای سلامت انسان است. این سازمان اعلام کرده است که در سال 2012 آلودگی هوای شهرها و محیط‌های شهری موجب ایجاد بیش از 3 میلیون مورد مرگ پیش از بلوغ در میان کودکان شده است. به‌این‌ترتیب می‌توان میزان خطر موجود را درک کرد.cnbc

نظر شما