شناسهٔ خبر: 22890290 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل برای تحقیق درباره شکنجه شدید زندانیان در آمریکا

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه از مقامات آمریکایی خواست درباره اتهامات مطرح‌شده علیه مسئولان زندان‌های برخی ایالت‌های این کشور مبنی بر شکنجه شدید زندانیان تحقیق کنند.

صاحب‌خبر -

درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل برای تحقیق درباره شکنجه شدید زندانیان در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نیلس ملزر (Nils Melzer)، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه از مقامات آمریکا خواست درباره اتهامات مطرح شده علیه مسئولان زندان ها در ایالت های اوهایو، تنسی، اوکلاهاما و آرکانزاس درخصوص «اعمال درد و رنج شدید و بی جهت» بر زندانیان به علت استفاده از شوکر برقی تحقیق کنند.

ملزر پس از مشاهده تصاویر زندانیان شکنجه شده گفت جراحت ناشی از استفاده از شوکر برقی در برخی زندان های آمریکا نقض آشکار ممنوعیت سازمان ملل در خصوص استفاده از شکنجه های ظالمانه و غیرانسانی است. وی به تصاویر ویدیویی منتشر شده از 22 مورد از افراد شکنجه شده در چندین زندان مختلف آمریکا اشاره کرد که نخستین بار توسط رویترز منتشر شده است.

ملزر در واکنش به انتشار این تصاویر گفت: «به نظر من همه این حوادث نیازمند تحقیقات مستقل هستند و حتی ممکن است برخی از آنها به تعقیب قضایی عاملان چنین رفتاری بینجامد».

 

انتهای پیام/

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحقیق درباره شکنجه شدید زندانیان در آمریکا شد

نظر شما