شناسهٔ خبر: 22890180 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

نوبخت در مراسم افتتاح ایستگاه مترو شیراز خبر داد:

اختصاص 110 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور در بودجه 97

صاحب‌خبر -
به گزارش شیرازه ، عصر پنجشنبه در نخستین روز سفر خود به استان فارس، در آیین بهره برداری از ایستگاه رازی مترو شیراز، افرود: برای تامین اعتبار یاد شده از محل منابع عمومی، مشارکت صندوق توسعه ملی، مشارکت بخش خصوصی و بانک ها استفاده می شود.

وی، با اشاره به تنظیم بودجه سال 1397 افزود: لایحه این بودجه روز پانزدهم آذرماه جاری در نشست فوق العاده دولت به تصویب هیات دولت رسید و در اولین جلسه مجلس شورای اسلامی (یکشنبه) تقدیم مجلس خواهد شد.

نوبخت، با اشاره به وجود حدود 400 تا 500 هزار میلیارد تومان طرح ناتمام و در دست اجرا در کشور، بیان داشت: با توجه به محدود بودن بودجه، راهی نداریم جز اینکه با اولویت بندی کار کنیم و به جای اینکه از منابع محدود خود قطره چکانی به همه طرح ها پول تزریق کنیم، منابع را صرف طرح های اولویت دار می کنیم.

او ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، اولویت های کشور برای پنج سال آینده تعیین شده که یکی از اولویت ها حمل و نقل عمومی و ریلی است، بنابراین پروژه قطار شهری شیراز که امروز از سوی مسئولان استان فارس و شهر شیراز بر تکمیل آن تاکید شد از جمله این اولویت ها خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت هم از محل تسهیلات خارجی میان مدت (فاینانس) و هم پرداخت سهم خود برای اجرای این پروژه همکاری خواهد داشت.

نوبخت، در مورد ورزشگاه پارس (میانرود) شیراز هم گفت: سال 95 بخش عمده این ورزشگاه که یک مجموعه ملی و فرا منطقه ای است اجرا شد و امروز بخش کوچکی از آن باقی مانده که تامین اعتبار تکمیل این پروژه نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه استان فارس دنبال خواهد شد.
ایستگاه رازی قطار شهری شیراز با زیربنای پنج هزار و 500 متر و 470 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

نظر شما