شناسهٔ خبر: 22890137 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

آمریکا در آتش نفرت و آتش طبیعت می‌سوزد

از آتش‌سوزی کالیفرنیا تا آتش‌افروزی ترامپ

سیناپرس: کالیفرنیای آمریکا در آتش خشم طبیعت می‌سوزد ولی جهان در سایر نقاط خود شاهد آتشی است که دونالد ترامپ افروخته است و هر دو آتش در حال نابود کردن روح و جان انسان‌ها هستند.

صاحب‌خبر -

آتش‌سوزی کالیفرنیا بر اساس هر منطق و رویکردی به‌عنوان یک فاجعه بزرگ انسانی به‌حساب می‌آید و درست مانند هر یک از زلزله‌ها و آتش‌سوزی‌ها و سایر بلایای طبیعی جهان، بسیار ناراحت‌کننده است. بااین‌وجود در این مقاله قصد نداریم که تنها به سراغ بررسی این آتش‌سوزی و تبعات منفی آن بر روی جهان و به‌خصوص آمریکا برویم. این آتش‌سوزی می‌تواند موجب شود تا بسیاری از ساکنان کالیفرنیا با مشکلاتی بزرگ روبرو شوند ولی این آتش به‌واسطه طبیعت به وجود آمده است. بااین‌وجود آتش دیگری وجود دارد که منبع طبیعی ندارد بلکه یک انسان کم‌ارزش به هیتلر دنیای مدرن تبدیل‌شده است و آتش نفرت و جنگ را به تمام جهان گسترده است.

دونالد ترامپ موجب شده است تا نفرت در دنیای دیجیتالی به‌شدت بالا برود و نژادپرستی، جنگ‌طلبی و مواردی ازاین‌دست به‌عنوان مهم‌ترین دستاوردهای ترامپ در جهان به‌حساب می‌آیند. البته ترامپ کسی است که از این شرایط نفع می‌برد و یکی از چندین شاهد اصلی این موجود نیز قرارداد میلیارد دلاری او برای فروش اسلحه به عربستان است.

آتش‌سوزی کالیفرنیا موجب شده است تا نزدیک به 500 کیلومترمربع از زمین‌های این ایالت آمریکا نابود شوند و هزاران بی‌خانمان و 3 میلیارد دلار خسارت مالی می‌تواند موجب شود که به عمق این فاجعه پی ببریم. بااین‌وجود بزرگ‌ترین آسیب این روزهای جهان به‌واسطه ترامپ ایجادشده است. آتش ایجادشده از سخنان ترامپ میلیون‌ها کیلومترمربع را تحت تأثیر قرار داده است و تنها یک بحران زیست‌محیطی نیست بلکه می‌تواند فرهنگ یک نسل جوان را نابود کند.

سال‌ها تلاش برای مبارزه با نژادپرستی با آمدن ترامپ عملا معکوس شده است و این امر موجب می‌شود که از خودمان بپرسیم آتش‌سوزی کالیفرنیا خطرناک‌تر است یا آتش‌افروزی ترامپ؟ کدام‌یک را می‌توان خاموش کرد و کدام‌یک به‌صورت دیوانه‌وار به تمام جهان گسترش می‌یابد؟

امیدواریم روزی فرا برسد که دیگر شاهد آتش‌سوزی‌هایی مانند آتش‌سوزی کالیفرنیا نباشیم ولی از آن روز زیباتر روزی است که نفرت از دنیای ما رخت بربسته و شاهد باشیم که امثال ترامپ هوادارانی را در کنار خود نمی‌بینند.

آناهیتا عیوض خانی

لینک کوتاه

نظر شما