شناسهٔ خبر: 22890117 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نبض ورزش/ دلایل قهرمانی تیم ملی وزنه برداری ایران

آنچه در مسابقات قهرمانی وزنه برداری جهان گذشت، اینکه چه عواملی باعث کسب این موفقیت ها برای کشورمان شد و دورنمای تیم ملی وزنه برداری ایران از جمله موضوعاتی است که نبض ورزش این هفته به آن پرداخته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مسعود قاسمی سرپرست تیم ملی وزنه برداری کشورمان در برنامه نبض ورزش با اشاره به موفقیت های ایران در این رشته ورزشی تصریح کرد: برای نخستین بار در تاریخ، تیم ایران در رشته وزنه برداری بر سکوی قهرمانی ایستاد که البته سال های پیش نیز توفیقاتی کسب کرده بود اما هیچ گاه دراین رده نبوده است.
 
او گفت: عوامل مختلفی در این باره دست به دست هم داد تا این قهرمانی حاصل شود و فدراسیون و سایر عوامل دخیل در این امر  امکانات خوبی در اختیار اعضای تیم گذاشتند تا این موفقیت ها در کنار مشکلاتی که وجود داشت به دست آمد.
 
  نبض ورزش/
 
قاسمی سپس به تحلیل اقدامات کیانوش رستمی دراین دوره مسابقات پرداخت و گفت:  با وجود آسیب هایی که او داشت اما با تحمل درد شدید تمرین و مداوا می کرد و ما بسیار به او و تجربیاتش امیدواریم.
 
سرپرست تیم ملی وزنه برداری  همچنین اظهار امیدواری کرد: رستمی بتواند در المپیک 2020 به عنوان یک اسطوره ظاهر شود.
 
سپس کوروش باقری سرمربی پیشین تیم ملی وزنه برداری دیگر میهمان برنامه به تحلیل حضور دوباره سهراب مرادی در این دوره رقابت ها پرداخت و خاطر نشان کرد: او در این مسابقات دوباره بازیابی شد و  سهراب تنها کسی بود که در وزن فوق سنگین دوباره به میدان آمد.
 
او ادامه داد: در این رشته باید به مواردی توجه کرد که  باعث شد این موفقیت به دست بیاید چون مقامی که به دست آمد بسیار ارزشمند بود. 
 
نبض ورزش/
 
باقری گفت: همه اعضای تیم وزنه برداری که در سال های قبل رکورد زدند و موفقیت هایی به دست آوردند بسیار تلاش کردند و برخی که نتوانستند، بیشتر بی تجربگی باعث شکستشان شد، بنابراین باید نقاط ضعف و قوت را در این باره بشناسیم.
 
او ادامه داد: به طور حتم قهرمانی امسال مردم را  نسبت به این تیم و رشته متوقع می کند که لازم است با تلاش بیشتر این نتایج حفظ شود  و در سال های بعد نیز به دست بیاید.

انوشیروانی سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: بعد از المپیک، فدراسیون وزنه برداری کشورمان هیچ گونه تعاملی با فدراسیون جهانی وزنه برداری نداشت که همین امر ضربه هایی به وزنه برداری کشورمان وارد کرد.

 نبض ورزش/

او افزود: یکی از عواملی که باعث بازگشت خوب سعید علی حسینی به رقابت های وزنه برداری شد این بود که او پایه گذاری خوبی در این زمینه روی خود داشت و همان تمرین ها باعث شد او تنها طی چندماه تمرین، به رتبه های خوبی دست یابد.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری گفت: سعید علی حسینی حداقل تا المیپک 2020 حرف های زیادی برای گفتن دارد و حق خود را در این رقابت ها خواهد گرفت.


 

نظر شما