شناسهٔ خبر: 22889997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

یک مسئول: تقویت تشکل های دانشجویی و ارائه خدمات محور فعالیت دانشگاه مهریز است

بمانعلی دهقان منگابادی، روز پنجشنبه به مناسبت روز دانشجو (16آذر) در نشست خبری با نمایندگان وسایل ارتباط جمعی ، افزود: هم اکنون 300 دانشجو در 6 رشته شامل

صاحب‌خبر - بمانعلی دهقان منگابادی، روز پنجشنبه به مناسبت روز دانشجو (16آذر) در نشست خبری با نمایندگان وسایل ارتباط جمعی ، افزود: هم اکنون 300 دانشجو در 6 رشته شامل کامپیوتر ، روان شناسی ، حسابداری ، حقوق ، زبان انگلیسی و مدیریت بازرگانی در این واحد دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه توجه به ارتقای کیفیت آموزش مدنظر دانشگاه است، بیان کرد: این پردیس مجهز به کلاس های نوین دارای برد هوشمند و ویدئو پروژکتور است و از نظر زیرساخت در استان کم نظیر است و از استادان مجرب دانشگاه یزد استفاده می کند.
دهقان منگابادی تاکید کرد: پردیس شکیب ، دارای سه سالن تخصصی گفت و گوهای علمی برای برگزاری همایش های ملی و بین المللی است و بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته در آینده به یکی از مکان های برگزاری همایش های بین المللی ایران تبدیل می شود.
رئیس پردیس دانشگاه یزد در مهریز یادآور شد: خوابگاه دانشجویی و سلف سرویس این واحد با 90 درصد پیشرفت فیزیکی توسط خیر مهریزی آقای جعفر شکیب در دست ساخت است که امیدواریم تا ابتدای سال آینده به بهره برداری برسد.
دهقان منگابادی بدون اشاره به زمین و اعتبارهای هزینه شده برای ساخت خوابگاه دانشجویی این پردیس ابراز امیدواری کرد که با افتتاح خوابگاه زمینه برای جذب دانشجویان بیشتر و رفاه آنها در شهرستان فراهم شود.
این مسوول به اهمیت فراهم کردن وسیله مناسب برای رفت و آمد دانشجویان غیربومی به دانشگاه اشاره کرد و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر مهریز را در این ارتباط خواستار شد.
در این نشست خبرنگاران در خصوص امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه ، برنامه های عمرانی پیش رو و نیز برگزاری همایش های علمی از رئیس پردیس دانشگاه یزد در مهریز سئوال هایی کردند.
مهریز سه مرکز آموزش عالی شامل پردیس دانشگاه یزد ، پیام نور و آزاد اسلامی دارد که در سال تحصیلی 97-96، حدود سه هزار دانشجو در افزون بر 100 رشته در این واحدها مشغول تحصیل هستند.
روز دانشجو در ایران به 16 ماه آذر اطلاق می ‌شود که به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری

نظر شما