شناسهٔ خبر: 22889292 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شترهای اروپایی در راه ایران + فیلم

بر اساس آمار گمرک، در شهریورماه امسال، فهرست واردات عجیب و غریب کشورمان کامل شد چرا که ایتالیا، انگلستان و آلمان توانستند به ایران، شتر صادر کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس آمار گمرک، در شهریورماه امسال فهرست واردات عجیب و غریب کشورمان کامل شد چرا که ایتالیا، انگلستان ، آلمان و کره توانستند به ایران بیش از 141 هزار دلار شتر صادر کنند.

کارشناسان بر این باورند محیط این کشور‌‌ها مناسب برای پرورش شتر نیست و واردات از این کشور‌‌ها اقدامی تعجب‌بر‌انگیز است،  مطابق آمارهای رسمی، محموله شتر وارداتی از انگلستان در شهریورماه ۱۳۹۷ به وزن 25هزارو430کیلوگرم و ارزش 41هزارو960 دلار بوده است.

محموله شتر وارداتی از ایتالیا هم به وزن 6هزارو910 کیلوگرم و ارزش 11هزارو402 دلار و محموله شتر وارداتی از آلمان به وزن 24هزارو 190 کیلوگرم و ارزش 39هزارو 914 دلار بوده است. علاوه بر این سه کشور اروپایی، ایران در سال جاری از چین، کره‌جنوبی، ترکیه، پاکستان، امارات و افغانستان هم شتر وارد کرده است.

تنها از چهار کشور ایتالیا، آلمان‌، انگلستان و کره که محیطی بیابانی ندارند بیش از 140 هزار دلار و در مجموع بیش از یک میلیون و 800 هزار دلار شتر وارد شده که ارزش تومانی آن بیش از 7 میلیارد و 400میلیون تومان است‌. از آنجا که کشورهای اروپایی به علت اقلیم سرد خود، محل زندگی شتر نیستند، مشخص نیست محموله‌های شتر وارداتی از این کشور‌‌ها در سال جاری چطور صورت گرفته است. شاید بتوان واردات شتر از این سه کشور اروپایی را یکی از ثمرات برجام دانست. گفتنی است‌ بر اساس ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور واردات کالا‌‌هایی همچون الاغ، اسب، شتر و گوشت حیوانات حرام گوشت با ارز آزاد و پرداخت 2 برابر سود بازرگانی از اول امسال مجاز شده بود.

 

 

 

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="http://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6351651/7181656?width=400&height=300"></script></div>

 

 

انتهای پیام/

شترهای آلمانی در بیابان های ایران + فیلم

نظر شما