شناسهٔ خبر: 22889270 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

فیسبوک برای شناخت کاربران خود از آن‌ها سؤال‌های تصادفی می‌پرسد

رضا سلطانی کردشولی / engadget / رضا سلطانی کردشولی / engadget

صاحب‌خبر -

فیسبوک قصد دارد کاربران خود را مجبور کند در بین فعالیت‌های روزمره‌ی خود در این شبکه اجتماعی، بیش‌تر درمورد خودشان صحبت کنند. جدیدترین ویژگی آن برای وب و موبایل به نام «آیا می‌دانستید»، از شما سؤال‌های تصادفی می‌پرسد تا اطلاعاتی به دست آورد که ممکن است خودتان هرگز به کسی نگویید. این بخش جدید را وقتی وارد صفحه‌ی پروفایل خود می‌شوید می‌بینید که منتظر است به سؤال‌های جالب و شاید احمقانه پاسخ بدهید؛ مانند ابرقهرمان مورد علاقه‌ات کیست؟ رنگ مورد علاقه‌ات چیست؟ ترجیح می‌دهید کدام روز هفته باشید؟ شغل رؤیایی شما چیست؟ 

فیسبوک

همان‌طور که نشریه‌ی تِک‌چرچ عنوان می‌کند، ویژگی مشابهی قبلا در نرم‌افزار محبوب نوجوانان، یعنی تی‌بی‌اچ، استفاده شده است. تی‌بی‌اچ که فیسبوک آن را در ماه اکتبر خریداری کرد، با پرسیدن سؤال‌هایی مثل «چه کسی مسری‌ترین خنده را دارد؟» کاربران را تشویق می‌کند درمورد دیگران حرف‌های مثبت بزنند. متأسفانه از زمان خرید، محبوبیت آن دچار افت شد.

بر خلاف تی‌بی‌اچ، این ویژگی یک نرم‌افزار مستقل نیست؛ بلکه قسمتی از خود فیسبوک است. می‌توانید بین سؤال‌ها بگردید تا موردی که خود شما مایل به پاسخگویی به آن هستید پیدا کنید و وقتی به آن پاسخ دادید، می‌توانید آن را به‌عنوان آپدیت وضعیت پست کنید تا دوستانتان ببینند؛ یا می‌توانید حریم شخصی را روی گزینه‌ی «فقط من» تنظیم کنید و پاسخ‌های خود را مخفی نگه دارید.

برچسب‌ها:

نظر شما