شناسهٔ خبر: 22889018 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اعتصاب فراگیر در تمام سرزمین های فلسطینی/ اسماعیل هنیه: تنها راه مقابله با سیاست صهیونیستی-آمریکایی انتفاضه است

خبرگزاری شبستان: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، تأکید کرد اساسا کشوری به نام اسرائیل وجود ندارد که بخواهد "قدس" پایتخت آن باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "العهد"؛ امروز پنجشنبه تمام استان ها و مناطق فلسطین نشین در سرزمین های اشغالی از جمله "قدس" اعتصاب فراگیر برقرار شده و از همگان خواسته شده است تا برای یاری قدس شریف و محکومیت تصمیم ترامب مبنی بر به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به خیابان ها بیایند.

به دنبال اعلام این تصمیم ترامپ، تمام گروه های فلسطینی خواستار اعتصاب فراگیر در سرزمین های اشغالی، کرانه باختری، قدس، نوار غزه و تمام مناطق فلسطینی نشین شدند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که امروز اعتصاب فراگیر است و تمام مدارس و موسسات آموزشی برای شرکت در فعالیت های مردمی علیه تصمیم آمریکا تعطیل می شود.

"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: "امت عربی و اسلامی امروز و بعد از این تصمیم ظالمانه و ناقض توافقنامه های بین المللی مقابل نقطه ای تاریخی قرار دارد که قدس را هدف قرار داده است.

"اسماعیل هنیه" افزود: "این تصمیم ظالمانه همزمان با سالروز انتفاضه سنگ که در شرایط سخت و پیچیده ای شبیه شرایط کنونی آغاز شد، اتخاذ شده است. هیچ انتفاضه ای طی سال های اخیرشکل نگرفته است مگر آنکه با قدس در ارتباط بوده است. قدس یک شهر واحد است که شرقی و غربی ندارد؛ بلکه شهری فلسطینی عربی اسلامی و پایتخت کشور فلسطین است. فلسطین کشوری واحد از دریا تا رود است که نه راه حل تشکیل دو دولت را می پذیرد و نه تشکیل رژیم صهیونیستی. عملیات باصطلاح صلح به یکباره و برای همیشه به خاک سپرده شد."

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد: "کشوری به نام اسرائیل اساسا وجود ندارد که بخواهد قدس پایتخت آن باشد. قانونی بودن اشغالگری هیچ گاه به رسمیت شناخته نمی شود. ملت فلسطین همواره ثابت کرده است که می تواند مقابل دشمن صهیونیستی انتفاضه شکل دهد. سیاست صهیوینستی مورد حمایت آمریکا جز با انتفاضه قابل مقابله نیست."

برچسب‌ها:

نظر شما