شناسهٔ خبر: 22888437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

بیشترین حملات سایبری به چین از آمریکا سازماندهی می شود

چین با اشاره به اینکه میلیون ها حمله در فضای سایبری این کشور در سال 2017 میلادی انجام شده است، اعلام کرد که بیشترین حملات علیه چین از سوی آمریکا سازماندهی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نامه نیوز، مرکز واکنش به حملات سایبری چین با صدور اطلاعیه ای که 'چاینا دیلی' آن را منتشر کرده است، تاکید کرد: حملات در فضای سایبری چین به طور بی سابقه ای افزایش یافته است و این کشور یکی از قربانیان، حملات سایبری است.
این گزارش می افزاید که حملات فزاینده نشان می دهد فضای سایبری باید در چین مورد وارسی دقیق قرار گیرد و حملات الکترونیکی برای این کشور و بسیاری کشورهای دیگر یک چالش اساسی است که دورنمای روشنی هم از مقابله با آن دیده نمی شود.
مرکز واکنش برابر حملات سایبری در گزارش خود می افزاید در 10 ماه سال 2017 میلادی 17 میلیون و 500 هزار حمله الکترونیکی در فضای مجازی چین انجام شده که بی سابقه است.
در ادامه این گزارش آمده است: بیشتر این حملات از خارج از مرزهای چین و اغلب از آمریکا سازماندهی شده و از ویروس تراجان برای این منظور استفاده شده است.
یکی از مسئولان این مرکز هم به چاینا دیلی گفته است که در سال های 2015 و 2016 میلادی 17 میلیون حمله سایبری در چین به ثبت رسید که اکنون آمار جدید نشان می دهد شرایط بسیار بدتر شده است.
'لی جیه' گفت: اگر برخی از این حملات موفق و به نتیجه می رسید، خسارات عظیم امنیتی به چین وارد می آمد و بخش های زیادی را به خطر می انداخت.
گزارش ها نشان می دهد که تقسیم اطلاعاتی میان سازمان ها و نهادهای چین، افزایش یافته و این کشور با 185 سازمان از 69 کشور و منطقه همکاری دارد و 26 یادداشت تفاهم فضای سایبری با کشورهای دیگر امضا کرده است و روی همکاری بین المللی برای مهار این چالش، حساب خاصی باز کرده است.

نظر شما