شناسهٔ خبر: 22888360 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

گران‌ترین نقاشی تاریخ راهی ابوظبی شد

خبرآنلاین

گران‌قیمت‌ترین تابلوی نقاشی تاریخ به موزه لوور ابوظبی می‌رود.

صاحب‌خبر -
تابلوی نقاشی «منجی جهان» اثر لئوناردو داوینچی که چندی پیش در حراجی به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار فروخته شد، در موزه لوور ابوظبی به نمایش گذاشته می‌شود.

لوور ابوظبی نخستین موزه‌ای است که خارج از فرانسه نام «لوور» را یدک می‌کشد و ادعای «نخستین موزه جهانی دنیای عرب» را دارد.

خبر سفر «منجی جهان» به لوور ابوظبی در توییتر موزه با این عبارت اعلام شد: «منجی جهان اثر داونیچی به لوور ابوظبی می‌آید.»

به این ترتیب با این خبر بخشی از معمای هویت خریدار نقاشی داوینچی را می‌توان حل شده دانست. حراجی کریستی که پس از فروش تابلو از اعلام هویت خریدار امتناع کرده بود در پاسخ به توییت لوور ابوظبی نوشت: «تبریک»

البته باز هم نمی‌توان با قاطعیت درباره هویت خریدار اظهارنظر کرد چرا که نماینده حراجی کریستی همچنان درباره هویت خریدار سکوت پیشه کرده است.

پیش از این یکی از نشریات مشهور فرانسه گزارش کرده بود که دو کمپانی سرمایه‌گذاری پشت پرده خرید این تابلو هستند. بر اساس ادعای این نشریه این شرکت‌ها در چارچوب توافقی میان چندین موزه این معامله را صورت داده‌اند. در گزارش آمده بود که نقاشی به موزه‌ای در خاورمیانه فروخته یا اجاره داده می‌شود.

تابلوی «منجی جهان‌» گرانقیمت‌ترین نقاشی تاریخ است و دو برابر اثر قبلی که این عنوان را در اختیار داشت، قیمت دارد. موزه لوور ابوظبی یک ماه پیش با حضور امانوئل مکرون افتتاح شد. او این موزه را پلی میان تمدن‌ها توصیف کرده بود. بر اساس توافقی ۳۰ ساله، ۶۰۰ اثر از جمله آثاری تاریخی از تمدن بین‌النهرین در این موزه به نمایش درآمده است.

این یکی از سه موزه‌ای است که قرار است در امارات متحده عربی افتتاح شوند. موزه گوگهنایم نیویورک دیگر نام بزرگی است که به این کشور حاشیه خلیج فارس گام می‌گذارد.

نظر شما