شناسهٔ خبر: 22887469 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امیر قطر: خواهان حل مشکل محاصره به شرط احترام به کرامت خود هستیم

تهران- ایرنا- شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر در نشست مطبوعاتی با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه بر پایبندی کشورش به مبارزه با تروریسم و گفت وگو برای حل بحران خلیج فارس تاکید کرد وگفت: اخبار برخی رسانه ها درباره این موضوع ناصحیح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری سی ان ان عربی ،شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر، امروز در نشست خبری مشترک با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در دوحه عنوان داشت که مشکلات با همسایگان قطر باید از طریق گفت ‌وگو حل و فصل شود و احترام به حاکمیت کشورها در اولویت قرار دارد.
امیر قطر بار دیگر خواهان دستیابی به یک راهکار برای حل و فصل بحران منطقه خلیج فارس میان این کشور و عربستان، امارات، بحرین و مصر در چارچوب میانجی‌گری کویت شد.
وی تاکید کرد که کشورش از همان روز نخست به مبارزه با تروریسم پایبند بوده است.
مکرون نیز در جریان سفر رسمی خود به دوحه عنوان داشت که ما هزینه زیادی به دلیل اقدامات تروریستی پرداخت کرده‌ایم و امیدواریم به زودی علیه داعش به پیروزی کامل دست پیدا کنیم.
امیر قطر همچنین تاکید کرد کشورهای عربی و اسلامی جزء نخستین کشورهایی هستند که از تروریسم زیان دیده اند براین اساس کشورش در کنار دیگر دوستانش به مبارزه با تروریسم متعهد است.
امیر قطر افزود: ما خواهان حل مشکل محاصره با احترام به حاکمیت خود هستیم وموضع قطر در این خصوص واضح است که اگر مشکلی وجود دارد باید پای میز مذاکره حل شود.
شیخ تمیم با ابراز تاسف از اینکه محاصره در ماه رمضان آغاز شد افزود: حاکمیت وکرامت قطر از همه چیز برای ما مهمتر است واگر برادران خواستار حل مشکل هستند ما آمادگی داریم .
وی افزود: مردم قطر حق دارند بدانند علت محاصره چیست وما خواهان حل مشکل هستیم به شرطی که به حاکمیت کشورمان احترام گذاشته شود.
عربستان ، بحرین ، امارات ومصر از 15 خرداد گذشته تاکنون روابط خود با قطر را به اتهام حمایت از تروریسم قطع کرده اند.
خاورم** 1453 ** 1574 ** مترجم: آمنه دهقان ** انتشار دهنده: محسن تهوری

انتهای پیام /*

نظر شما