شناسهٔ خبر: 22887451 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

متکی در کمیسیون طرح های احیاگران جهان اسلام:

مولفه های تمدن اسلامی و تمایز آن با تمدن غربی مشخص شود

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: بایستی طرح ها، ایده ها و پیشنهادات احیاگران تمدن اسلامی درگذشته را تدوین، تبیین و ارائه کنیم و به نتایج ارزشمند و عملیاتی برسیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر متکی در کمیسیون «طرح های احیاگران جهان اسلام» در حاشیه برگزاری سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی  هدف از برگزاری این کمیسیون های تخصصی در کنار کنفرانس را دریافت نظرات و ایده های علما و اندیشمندان درباره موضوع اصلی کنفرانس عنوان کرد.

متکی بیان داشت: به دنبال طرح بحث تمدن نوین اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب در دوسال پیش، برنامه ریزی از سوی مجمع تقریب آغاز شد و چندین همایش در داخل و خارج از کشور همچون تونس و دهلی نو برگزار شده و امروز در کنفرانس وحدت ایران موضوعات جزئی تر را مورد بررسی قرار می دهیم.

وی افزود: در کمیسیون طرح های احیاگران جهان اسلام برای تمدن سازی  باید چیستی ها، ویژگی ها  و مولفه های تمدن اسلامی و تمایز آن با تمدن غربی مشخص شود و اندیشمندان نظرات خود را در این باره مطرح کنند و نقش خودباوری و جمعیت های تقریب نهاد در تمدن سازی نوین اسلامی بررسی گردد.

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اگر به صدر اسلام برگردیم در زمان امام باقر و امام صادق(ع) یا علمایی همچون سیدقطب و... یک نهضت فکری و آموزشی در جهان اسلام راه افتاده است، اظهار داشت: اگر گذشته خودمان را به خوبی مطالعه کنیم می فهمیم که احیاء گران تمدن اسلامی چه طرح ها، ایده ها و راهکارهایی برای نیل به این هدف داشتند و موجب بلوغ و رشد تمدن اسلامی در زمان خودشان شده اند و تاکنون نیز ادامه دارد.

متکی تاکید کرد: تدوین و گردآوری و تبیین این طرح ها می تواند ما را در رسیدن به نتایج مطلوب از برگزاری این کنفرانس و پایه ریزی تمدن نوین اسلامی یاری کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با پایان دوره نظامی داعش و پیروزی های اخیر رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت این امکان فراهم شده که درباره تمدن خود صحبت کنیم  و راههای اوج و عزت مجدد خود را یادآوری کرده و محقق کنیم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما