شناسهٔ خبر: 22887356 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

ضمن اعلام مرگ سازش؛

اسماعیل هنیه از انتفاضه‌ دیگری برای آزادی قدس و کرانه باختری خبر داد

رییس دفتر سیاسی حماس، اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی را پایان روند سازش اعلام کرد و از انتفاضه‌ای جدید برای آزادی قدس و کرانه باختری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در سخنان خود در پی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد روند صلح و ساز مُرد و و برای همیشه کنار رفت.

هنیه تأکید کرد دیگر چیزی به نام قرارداد قرن و غیره وجود ندارد و همه اینها برای همیشه دفن شدند.

رییس دفتر سیاسی حماس افزود تصمیم آمریکا در آستانه سالروز انتفاضه سنگ (انتفاضه اول فلسطین در سال 1987) اعلام می‌شود و هیچ انتفاضه‌ای در فلسطین شکل نگرفته جز اینکه در ارتباط با قدس بوده است. 

وی تصریح کرد: ما خواستار ترسیم سیاست‌ها و راهبرد برای مقابله با توطئه‌های جدید علیه قدس و فلسطین هستیم. اسرائیل اصلا وجود ندارد که بخواهد پایتخت برای آن تعریف شود.

هنیه گفت: قدس واحد است و شرقی و غربی ندارد ، بلکه شهری فلسطینی، عربی و اسلامی و پایتخت دولت فلسطین است. 

وی در ادامه بر ضرورت یک نشست فلسطینی جامع و فوری برای بررسی وضعیت فعلی و اتفاق بر یک سیاست تأکید کرد.

رییس دفتر سیاسی حماس سپس گفت: فقط با انتفاضه جدید می‌توان با سیاست اسرائیلی مورد حمایت آمریکا مقابله کرد و ما در راستای یک انتفاضه جدید کار خواهیم کرد. 

وی خواستار توقف هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی و استفاده از مقاومت در کرانه باختری برای پاسخ به این اقدام شد. وی گفت: تصمیم آمریکا، اعلام جنگ علیه ملت ما در مقدس‌ترین مقدسات اسلامی و مسیحی است.

هنیه ادامه داد: کسانی که گمان می‌کنند ملت ما در برابر این تصمیم تسلیم می‌شوند، متوهمند، ملت ما امروز خود معادلات را تحمیل می‌کنند. 

رییس دفتر سیاسی حماس گفت اگر تجاوز به قدس و یهودی شمردن آن برگزاری یک نشست عربی را نطلبد پس این نشست کی برگزار خواهد شد؟!

وی گفت: دستورات به اعضای حماس برای آمادگی داخلی در مرحله پیش رو داده شده است.

هنیه سپس تصریح کرد: فردا روز خشم و آغاز تحرکات گسترده برای انتفاضه‌ای به نام انتفاضه آزادی قدس و کرانه باختری (انتفاضة حریة القدس والضفة)خواهد بود.

وی تأکید کرد: فردا باید روز آغاز انتفاضه ملت ما در برابر رژیم اشغالگر باشد و ما به پیروزی و آزادسازی قدس و سرزمین خود ایمان داریم. 

اولین انتفاضه فلسطین در سال 1987، دومین آن در سال 2000 و سومین انتفاضه در سال 2015 رخ داد./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

نظر شما