شناسهٔ خبر: 22887328 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

موگرینی: اقدام ترامپ ما را به دورانی حتی تاریکتر برمی‌گرداند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تصمیم ترامپ برای اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل منطقه را به دورانی حتی سیاهتر از اکنون بازمی‌گرداند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فدریکا موگرینی، مسئول سیات خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت: اعلام ترامپ تاثیر بسیار نگران‌کننده‌ای داشت. ما در یک دوران شکننده به سر می‌بریم و این اعلام این پتانسیل را دارد که ما را به عقب براند حتی به دورانی سیاهتر از آنچه اکنون در آن به سر می‌بریم.

موگرینی خواستار خویشتنداری رهبران شده و گفت که تظاهرات اعتراضی علیه این تصمیم باید آرام برگزار شود. وی گفت: آنچه ما اکنون در این شرایط مشکل بدان نیاز داریم درایت و گوش دادن به صداهایی است که خواهان صلح و واکنش آرام هستند.

موگرینی تاکید کرد: اولویت اول در حال حاضر این است که تمامی عناصر مرتبط از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنند.

وی همچنین قول داد که با کمک روسیه، آمریکا، اردن و دیگران تلاش خواهد کرد از طریق دیپلماسی این تضمین به فلسطینی‌ها داده شود که آنها نیز در قدس پایتختی خواهند داشت.

موگرینی گفت: اتحادیه اروپا موضعی متحد و آشکار دارد ما معتقدیم که تنها راه واقعی برای حل درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطینیان راه حل دو کشوری است و بیت‌المقدس به عنوان پایتخت هر دو کشور.

وی گفت که اتحادیه اروپا تماس‌های بیشتری با طرفین درگیر در منطقه و شرکای بین‌المللی خواهد داشت.

موگرینی تاکید کرد: ما به همکاری با گروه چهارجانبه در یک فرمت بزرگتر و احتمالا با حضور اردن، مصر، عربستان و نروژ ادامه خواهیم داد. به هر حال معتقدیم که نقش آمریکا حساس و حیاتی است.

وی با تقدیر از پادشاه اردن گفت: ایشان مرد بسیار عاقلی هستند و همگان باید به سخنان وی گوش کنند.  

به گفته موگرینی تمامی 28 عضو اتحادیه اروپا در خصوص مساله بیت‌المقدس متحد هستند .

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما