شناسهٔ خبر: 22886711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حاجی‌بابایی:

احداث موزه هنرهای معاصر همدان با دخالت عده‌ای معطل ماند

نماینده نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: احداث موزه هنرهای معاصر در تپه هگمتانه همدان با وجودی که مصوبه مجلس بود، با دخالت عده‌ای معطل ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در مراسم رونمایی از آثار حجم و نقاشی خط اهداشده توسط استاد علی رنجبریان به مرکز همایش‌های قرآنی و بین‌المللی همدان اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) رحمت‌للعالمین است و باید از ایشان الگو گرفت.

وی ویژگی بزرگ پیامبر گرامی اسلام را اخلاق شایسته ایشان عنوان کرد و افزود: خداوند متعال زیباترین پیام الهی که همان قرآن کریم است را به وسیله وحی برای هدایت انسان فرستاد، پس زیباترین کار دنیا تربیت و هدایت انسان است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تأکید بر اینکه مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان، منتسب به قرآن و در ارتباط با زیباترین موجود هستی و برای زیباترین کار هستی است، تصریح کرد: باید دید چگونه می‌توان از این فضای زیبا استفاده مناسب کرد.

وی با اشاره به اینکه کار قرآنی هزاران برابر از جراحی سخت‌تر است، افزود: کار تربیت به وسیله قرآن بسیار ظریف و حساس است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه مرکز همایش‌های قرآنی همدان باید مانند نور بدرخشد و جوانان حول آن فعالیت داشته باشند، اضافه کرد: مرکز همایش‌های قرآنی همدان باید بزرگ‌ترین مرکز قرآنی غرب کشور شود.

وی با تأکید بر اینکه شورای شهر و شهرداری همدان فعالیت‌های خوبی برای این مرکز همایش قرآنی انجام داده‌اند، تصریح کرد: بنده نیز هر کمکی در راستای موفقیت و برجسته شدن مرکز همایش‌های قرآنی همدان نیاز باشد انجام می‌دهم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه خداوند برای اولین بار با پیغمبر(ص) با جمله «بسم ربک الذی خلق» صحبت کرده است، افزود: باید راه هدایت که بهترین کار جهان هستی است جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه سال 87 در مجلس شورای اسلامی دو موزه برای همدان تصویب شد، گفت: یکی از موزه‌های مصوب برای همدان موزه غرب کشور و در کنار آن مخزن موزه غرب کشور و دیگری موزه هنرهای معاصر بود.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه بنده هفت سال نماینده مجلس نبودم و بعد از این مدت با انتخابم به عنوان نماینده، متوجه تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه موزه غرب کشور شدم، ادامه داد: مخزن موزه نیز برای جمع‌آوری آثار در غرب کشور پیش‌بینی شده که 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه ایجاد موزه هنرهای معاصر در همدان الزامی است، افزود: همدان در عصر کنونی بزرگانی در عرصه‌های هنری، ورزشی، اقتصادی، سیاسی دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه موزه هنرهای معاصر در تپه هگمتانه در حال احداث بود که عده‌ای با دخالت نگذاشتند احداث شود، اضافه کرد: در کنار این موزه تالار 5 هزار نفری شهر همدان نیز طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این در هفت سال که من نبودم آجری روی آجر گذاشته نشده است، افزود: این پروژه ملی بوده اما بودجه آن به استان دیگری رفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه هر سه پروژه در حال پیگیری است، تصریح کرد: استاد رنجبریان به درستی فرمودند که در شأن استان همدان نیست که پایتخت تاریخ و تمدن است اما موزه هنرهای معاصر نداشته باشد.

انتهای پیام/ی

نظر شما