شناسهٔ خبر: 22886178 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تردد وسایل نقلیه در گردنه خان و صلوات آباد با زنجیر چرخ امکان پذیر است

سرهنگ حمید عبدالملکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صبح امروز در بسیاری از مسیرها امکان تردد بدون زنجیر چرخ وجود نداشت اما از ساعتی پیش

صاحب‌خبر - سرهنگ حمید عبدالملکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صبح امروز در بسیاری از مسیرها امکان تردد بدون زنجیر چرخ وجود نداشت اما از ساعتی پیش که بارندگی ها بیشتر به صورت باران است به غیر از آن دو مسیر، مابقی راه ها امکان تردد بدون زنجیر چرخ نیز وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در این روزها همراه داشتن زنجیر چرخ برای وسایل نقلیه در جاده های برون شهری ضروری است، افزود: تنها همراه داشتن زنجیر چرخ کافی نیست و رانندگان حین تهیه آن از خریدار باید نحوه بستن آن را آموزش ببینند تا در صورت لزوم بتوانند بسرعت از آن استفاده کنند.
سرهنگ عبدالملکی با بیان اینکه همه راه های ارتباطی استان کردستان با وجود بارش برف و باران باز است، تاکید کرد: عوامل پلیس راه تنها در طول این مسیرها به منظور بر قراری نظم و امنیت و هدایت خودروها حضور دارند.
وی به رانندگانی که قصد تردد در جاده های برون شهری را دارند، توصیه کرد با احتیاط رانندگی کرده و فاصله طولی را رعایت کنند و چند برابر شرایط عادی در روزهای برفی و یخبندان از خودروی جلویی فاصله داشته باشند.
به گفته وی، در این روزها اکثر تصادفات رانندگی بدلیل خارج شدن کنترل خودرو از دست راننده و برخورد جلو به عقب میان خودروها رخ می دهد.
جانشین فرمانده پلیس راه کردستان گفت: هیچ تصادف جرحی امروز در جاده های استان نداشتیم اما چند فقره تصادف خسارتی گزارش شده است.
بر اساس گزارش هواشناسی کردستان، بارش برف و باران بیشتر مناطق استان را فرا گرفته و بدلیل بارش برف دید افقی در برخی مناطق کوهستانی و ارتفاعات تا 100 متر کاهش پیدا کرده است.
با ورود موج بارشی، بارش برف و باران از شب گذشته در بیشتر مناطق این استان شروع شده و هم اکنون بارش برف در سقز، زرینه و هزارکانیان گزارش شده است.
این موج بارشی زودگذر و اوج فعالیت آن امروز پنجشنبه است که غرب استان را بیشتر از مناطق شرقی تحت تاثیر قرار می دهد ولی از بعد از ظهر فردا (جمعه) منطقه را ترک می کند.
خبرنگار: امید بهمنی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6108/9102

نظر شما