شناسهٔ خبر: 22886166 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاد دانشگاه تهران:

سنی و شیعه باید یکدیگر را بیشتر بشناسند،سوءظن ها ما را از هم دور کرده است

اصفهان - ایرنا - نماینده مردم سنندج در دوره ششم مجلس شورای اسلامی گفت:شیعه و سنی باید یکدیگر را بیشتر بشناسند، سوءظن ها ما را نسبت به هم آشفته و از هم دور کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 'جلال جلالی زاده' طی سخنانی در جشن بزرگداشت هفته وحدت در حسینیه حکیم نجف آباد افزود: همه ما عاشق پیامبر(ص) هستیم، به سنت آن حضرت و ائمه (ع) اعتقاد داریم لذا برای وحدت وهمدلی و حل مشکلات بین اهل سنت و شیعه باید همدیگر را بیشتر بشناسیم و ارتباط بیشتری داشته باشیم تا این فضای سیاه که فکر ما را گرفته به فضای روشنائی تبدیل شود.
جلالی زاده افزود: جهان اسلام در آتش تفرقه دارد می سوزد و نیازمندیم که انسانهائی جلو ی این تفرقه اندازها بایستد چون آتش این تفرقه همه را خواهد گرفت.
استاندار اسبق استان های اصفهان و سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: در اوایل انقلاب چند شعار اصلی داشتیم آزادی، برابری، برادری، وحدت و استقلال که متاسفانه اصل وحدت، برابری و برادری که از شعارهای مهم و اساسی انقلاب بود امروز بسیار کم رنگ شده است.
سید محمود حسینی افزود: : این همه اختلاف، تعصب، کشتار و خشونت در جامعه مسلمانان بسیار ناراحت کننده است، چرا باید وحدت وهمدلی و برادری به درگیریها وکشتار تبدیل شود.
وی اضافه کرد درخیلی از کشورهای منطقه و همچنین ایران وحدت بین شیعه و اهل تسنن بسیار کمرنگ شده که خود باعث می شود وحدت ملی که ما به آن نیازمندیم دچار آسیب گردد.
وی گفت: پس از پایان جنگ فضا آهسته آهسته به سمتی رفت که شعارهای وحدت، برابری و برادری کمرنگ شد و هفته وحدت در حد رفع تکلیف برگزار شد.
حسینی اضافه کرد: وحدت بدون برادری و برابری ایجاد نمی شود ماوقتی می توانیم وحدت پیدا کنیم که اخلاق و روح برادری ونگاه انسانی و اسلامی به همدیگر داشته باشیم.
در این مراسم پیام امام جمعه اهل سنت زاهدان خطاب به مردم نجف آباد قرائت شد.
درپیام مولوی عبدالحمید آمده است: هرچند اینجانب سعادت حضور درآن مراسم باشکوه را نداشتم اما با حال و دل همراه وهمدل شما در تقویت برادری و وحدت اسلامی هستم.
مولویعبدالحمید درپایان موفقیت وپیروزی همگان را در مقابله با بدخواهان جامعه اسلامی خواستار شده است.
مراسم جشن بزرگداشت هفته وحدت به مدت دو شب در روزهای 14 و 15 آذرماه در حسینیه حکیم نجف آباد باحضور اقشارمختلف مردم برگزار می شود.
شهرستان نجف آباد باوسعت 285 کیلومترمربع وبا 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلو متری غرب اصفهان قرار دارد.
گ/6994/7131
تنظیم کننده:آرزو فلاح ** سلطانمرادی

نظر شما