شناسهٔ خبر: 22885991 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

کی روش به استرالیا می رود؟

فاکس اسپورتس می نویسد،اگر کی روش از ایران برود، او پیش از جام جهانی مشتریان زیادی خواهد داشت، و با توجه به شناخت گسترده اش از فوتبال آسیا، یک از گزینه های احتمالی مهم برای فدراسیون فوتبال استرالیا خواهد بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

در پی استعفای آنگه پوستک‌اوغلو،سرمربی تیم ملی استرالیا، فدراسیون فدراسیون فوتبال این کشور به دنبال یافتن جانشینی مناسب برای او است. در این شرایط شبکه تلویزیونی «فاکس اسپورتس» استرالیا با اعلام این که ممکن است اسامی جدید غافل گیر کننده ای نامزد هدایت تیم ملی استرالیا شوند، در گزارشی به نقل از نزدیکان کارلوس‌ کی‌روش مدعی شد که او ممکن است یکی از گزینه ها باشد.

فاکس اسپورتس گزارش داد، در فاصله 6 ماه مانده تا شروع جام جهانی 2018 روسیه کارلوس کی روش به دنبال انتشار اولتیماتومی به فدراسیون فوتبال ایران که یا از او حمایت کنند یا اخراجش کنند، ممکن است به همکاری خود با ایرانی ها پایان دهد.

«فاکس اسپورتس» نوشت، دوران 6 ساله کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی که ایران را برای اولین بار به دو جام جهانی متوالی رسانده، و با تیم های آفریقای جنوبی و پرتغال در جام جهانی حضور یافته است، ممکن است به زودی به پایان برسد.

این سایت در ادامه مدعی شد یک منبع نزدیک به کی روش به این شبکه تلویزیونی گفته است که اختلاف‌ کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران علنی شده و همین ممکن است مهر پایانی بر سرنوشت مربیگری وی در تیم ملی باشد و این امر می تواند او را به زودی به یکی از گزینه های «شورای انتخاب مربی »فدراسیون فوتبال استرالیا تبدیل کند.

این گزارش، درباره سرمربی تیم ملی گفت، کی روش برنامه‌ریزی دقیق و سرمربی سابق رئال مادرید است که، دو دوره به عنوان دستیار سرالکس فرگوسن در منچستر یونایتد کار کرده است، که در آن دوران این باشگاه سه عنوان قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی لیگ قهرمانان 2008 را به دست آورد.

دلیل اصلی سرخوردگی کی روش این است که قادر نیست حمایت فدراسیون فوتبال ایران و بودجه لازم برای یافتن کمپ تمرینی مناسب و برگزاری بازی‌های دوستانه برای آماده‌سازی ایران برای حضور در جام جهانی 2018 را کسب کند.

ایران در گروه B جام جهانی روسیه با تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه است، گروهی که بر اساس رده‌بندی تیم‌ها در فیفا، سومین گروه سخت این دوره جام جهانی است.

اردو های منظم داخلی و افزایش بودجه برای ترتیب دادن دیدارهای دوستانه با تیم های برجسته چیزهایی است که کی روش به دنبال آنها است و همین امر باعث شد این مربی 64 ساله شود این هفته، به فدراسیون فوتبال ایران اولتیماتوم بدهد که یا از او حمایت مالی کنند یا اخراجش کنند.

فاکس اسپورتس می نویسد،اگر کی روش از ایران برود، او پیش از جام جهانی مشتریان زیادی خواهد داشت، و با توجه به شناخت گسترده اش از فوتبال آسیا، یک از گزینه های احتمالی مهم برای فدراسیون فوتبال استرالیا خواهد بود.

ایران تحت هدایت کی روش نخستین کشور آسیایی بود که به جام جهانی 2018 راه یافت، و در گروه خود بالاتر از تیم قدرتمند کره جنوبی قرار گرفت و تنها دو گل خورد و شکستی نداشت.

گزارش قبلی حاکی از آن است که کی روش سالانه 2.5 میلیون دلار استرالیا،دستمزد می گیرد.

استرالیایی ها برای انتخاب سرمربی جدید شورایی متشکل از ستاره های سابق تیم ملی این کشور مانند مارک برشانو، شوارتزر و لیزاریدیس تشکیل داده اند. این سه نفر به همراه کمک مربیان تیم ملی وظیفه انتخاب سرمربیجدید را بر عهده دارند.

استرالیا با چند سرمربی بزرگ از جمله یورگن کلینزمن، اریکسون و موسلین مرتبط شده است.

 

نظر شما