شناسهٔ خبر: 22885582 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امیرعبداللهیان:

انتقال سفارت آمریکا به قدس آتش خشم انتفاضه جدید را شعله‌ور می‌کند

دبیرکل حمایت از انتفاضه فلسطین گفت که انتقال سفارت آمریکا به قدس بازی با آتشی است که ترامپ تحمل آن را ندارد و نتانیاهو در آتش آن خواهد سوخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبدالهیان در واکنش به اظهارات و مواضع ترامپ در مورد قدس،‌ اظهار کرد: قدس قبله اول مسلمین جهان است و  بحران فلسطین تنها با پایان بخشیدن به اشغال رژیم نامشروع اسراییل خاتمه خواهد یافت.

وی با بیان این‌که »بحث تشکیل دو کشور فلسطین و اسراییل کاملا مردود است»، اضافه کرد: سرزمین تاریخی و مادری فلسطینیان صرفا متعلق به مردم فلسطین است.

وی ادامه داد: انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف بازی با آتشی است که بی‌تردید ترامپ قدرت تحمل آنرا ندارد و نتانیاهو در آتش آن خواهد سوخت. جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و وحدت همه گروه‌های فلسطینی با قدرت حمایت می‌کند.

مشاور رییس مجلس در امور بین‌الملل با تاکید بر این‌که «حماقت ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس، منجر به شعله ور شدن آتش خشم انتفاضه جدید مسجدالاقصی می‌شود»، یادآور شد: تداوم شهرک‌سازی صهیونیست‌ها، تلاش برای عادی‌سازی روابط سعودی، امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی و یهودی‌سازی قدس شریف سه عنصری است که صهیونیست‌ها برای تداوم بحران‌سازی در منطقه بکار گرفته‌اند.

انتهای پیام

نظر شما