شناسهٔ خبر: 22884386 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله حمیدی:

زندگی و سیره علمای سلف برای طلاب الگو است

استاد درس خارج حوزه با اشاره به لزوم مطالعه طلاب نسبت به سیره و سخنان علمای سلف تأکید کرد که زندگی آنها هم در مسائل علمی و هم در مسائل تهذیبی الگوی طلبه های امروزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب و فضلای استان همدان پیش از ظهر امروز با آیت الله سید هاشم حمیدی از علمای قدیمی استان همدان در مسجد شهید مصطفی خمینی قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت الله حمیدی در این دیدار با تبریک ایام ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) به بیان روایتی از ایشان پرداخت و بر ضرورت تبعیت کامل از سیره و منش اهل بیت(ع) عصمت و طهارت تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم الگو گیری طلاب از سیره علمای سلف عنوان کرد: برای همه مردم به ویژه طلاب علوم دینی واجب و ضروری است که زندگی علمای دین را مطالعه کرده و با سیره و منش آنها در امور مختلف آشنا شوند تا بتوانند در مسیر آنها گام بردارند.

استاد درس خارج حوزه تأکید کرد: یکی از مسائلی که در زندگی علمای گذشته نمود ویژه ای داشت، اقبال به آخرت بود و به همین دلیل می بینیم که آنها هیچ گاه با دنیا میانه خوبی نداشتند و همچنین شیوه درس خواندن و تحصیل علم آنها نیز برای طلاب امروز یک اسوه و الگوی کامل است.

وی در ادامه با اشاره به این که زیارت قبور علما نیز به انسان در زندگی کمک می کند به معرفی چندین کتاب در این باره پرداخت و تأکید کرد که مسیر درست طلبگی راهی است که علمای پیشین ما طی کردند.

آیت الله حمیدی در بخش پایانی سخنان خود به بیان اشعاری در مورد شهیدان پرداخت و عنوان کرد: شهدا نیز الگوی همیشگی جامعه اسلامی هستند که نباید منش و سیره آنها به فراموشی سپرده شود، چراکه آنها به درستی مسیر حق را شناختند، در آن گام برداشتند و در آخر نیز به سعادت کامل رسیدند./1330/پ۲۰۲/ج

نظر شما