شناسهٔ خبر: 22884158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان:

طرح «با یک کتاب، بهار می‌شود» در کتابخانه‌های استان اصفهان اجرا می‌شود

R41346/P1336/S6,51/CT11

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال طرح «با یک کتاب، بهار می‌شود»، در کتابخانه‌های استان اصفهان اجرا شد و رشد چشمگیری در تعداد کتاب‌های اهدایی در پایان سال خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، امیرهلاکویی صبح امروز در  بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نهاد خانواده، آموزش و پرورش و رسانه از مهمترین عوامل گسترش کتابخوانی است، اظهار داشت: مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین روش‌های اهدای کتاب به کتابخانه‌ها است و سال گذشته حدود 90 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 62 هزار جلد کتاب توسط مردم و 26 هزار جلد کتاب توسط ناشران و کتابخانه ملی به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد، افزود: از ابتدای سال طرح «با یک کتاب، بهار می‌شود»، در کتابخانه‌های استان اصفهان اجرا شد و به نظر می‌رسد رشد چشمگیری در تعداد کتاب‌های اهدایی در پایان سال داشته باشیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان در زمینه اهدای کتاب توسط مردم از نسبت به دیگر استان‌های کشور پیشتاز است، بیان کرد: اهدای کتاب در نهاد کتابخانه‌های استان توسط ناشران و سازمان اسناد و کتابخانه ملی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم خیران و ناشران باید دست به دست هم دهند تا به افق چشم‌انداز 20 میلیون کتاب تا سال 1404 دست پیدا کنیم، اظهار داشت: در استان اصفهان 296 کتابخانه وجود دارد و از این نظر بیشترین کتابخانه‌های کشور در این استان قرار دارد.

هلاکویی تصریح کرد: در کتابخانه‌های استان اصفهان 3 میلیون و 200 هزار جلد کتاب وجود دارد که از این تعداد 183 هزار جلد در سال 95 و 30 هزار جلد در سال 96 از سوی مردم اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه 200 هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند، افزود: شمار اعضای کتابخانه‌های استان از هفته کتاب سال 95 تا مدت مشابه در سال جاری 70 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما