شناسهٔ خبر: 22884156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش تسنیم از عملکرد تیم فوتبال ذوب‌آهن

ذوبی‌ها با آتش کشیدن نفت امیدوارانه به تعطیلات نیم‌فصل رفتند

R41346/P1336/S6,51/CT7

تیم فوتبال ذوب‌آهن در دیدار پایانی نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر توانست با نتیجه ۲ بر صفر نفت تهران را شکست دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان پس از 3 هفته ناکامی توانست در ورزشگاه نقش‌جهان پیروزی شیرینی را بدست آورد و با خیالی آسوده‌تر به تعطیلات نیم فصل نخست برود، نتایج سبزپوشان در نیم فصل نخست سینوسی بود و روند خاصی را در لیگ دنبال نمی‌کرد.

شاگردان قلعه‌نویی پس از سال‌ها جولان ذوب‌آهن برابر قرمزپوشان پایتخت هفته گذشته با 4 گل شکست خوردند تا بدترین نتیجه این سال‌های ذوب‌آهن رقم بخورد، شاید بسیاری از کارشناسان نتیجه هفته گذشته را پایان دوران قلعه‌نویی در ذوب‌آهن می‌دانستند اما آذری همچون گذشته از سرمربی تیمش دفاع کرد تا قلعه‌نویی مجدد در ذوب‌آهن بماند.

در هفته پایانی نیم فصل نخست، ذوبی‌ها دیداری نه چندان سخت اما حیاتی را برابر نفت داشتند، دیداری که شاید هر 2 تیم به دنبال اثبات خودشان برای حضور در آسیا بودند، البته نفتی‌ها در این دیدار چندین محروم و مصدوم داشتند و سرمربی این تیم معتقد بود شکست این تیم به همین دلیل بوده است.

برتری نسبی ذوبی‌ها در زمین

ذوبی‌ها در این دیدار همانند بسیاری از دیدارهای این فصل که به تساوی رسیده بودند برتری خوبی در زمین داشتند و موقعیت‌های بسیاری را ایجاد کردند. میلاد فراهانی دروازه‌بان تیم نفت در این دیدار عملکرد بسیار خوبی داشت و موقعیت‌های بسیار خوبی را از حریف گرفت به نوعی که قلعه‌نویی معتقد بود فراهانی در دیدار امروز در قواره یک دروازه‌بان ملی ظاهر شده است.

نیمه نخست این بازی علی رغم حملات فراوان سبزپوشان گلی در پی نداشت اما شاگردان قلعه‌نویی نیمه دوم را توفانی‌تر آغاز کردند، مهدی رجب‌زاده بازیکن باتجربه ذوب‌آهن پس از هفته‌ها مصدومیت در این دیدار در دقیقه 60 به میدان آمد تا تاکتیک قلعه‌نویی به ارسال از جناحین و ضربه ایستگاهی تغییر پیدا کند.

رجب‌زاده بالاخره در دقیقه 77 زهر خود را بر پیکره تیم حریف ریخت و کی روش استنلی ارسال زیبای رجب‌زاده را ضربه سری دقیق وارد دروازه کرد، حدود 10 دقیقه بعد استنلی شایستگی خودش را در این دیدار مجدد به نمایش گذاشت و پاس زیبایی را پشت مدافعان حریف ارسال کرد تا تبریزی در تک به تک با دروازه‌بان حریف گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

البته آنچه که در این هفته‌های اخیر ذوب‌آهن را می‌رنجاند عدم حضور هواداران در ورزشگاه است، در هر بازی هواداران ذوب‌آهن کمتر می‌شوند و شیرینی برد امروز را نبود هواداران کمی تلخ کرد، در این دیدار تنها حدود 100 نفر در ورزشگاه 75 هزار نفری نقش‌جهان حضور داشتند.

قلعه‌نویی: کی‌روش بازی را ببیند دروازه‌بان نفت را دعوت می‌کند

امیر قلعه‌نویی بعد از برتری 2 بر صفر شاگردانش مقابل نفت تهران اظهار داشت: به قول یک بزرگی مردیم تا بردیم، روزهای اخیر روزهای بد فوتبال من بود. چند هفته‌ای بود که به جز بازی پرسپولیس، لیاقت برد را داشتیم اما نتیجه نمی‌گرفتیم. این بازی هم بسیار عجیب و غریب بود و اگر این بازی را کی‌روش ببیند فراهانی دروازه‌بان نفت را به تیم ملی دعوت می‌کند. خدا را شکر سه امتیاز را گرفتیم و زمان داریم مهره‌های مدنظرمان را جایگزین کنیم.

وی تصریح کرد: تیم نفت با شرایط و سختی‌هایی که داشت بازی خوبی را انجام داد، اما در مجموع این سه امتیاز برای ما مهم بود. از بازیکنانم حلالیت می‌طلبم، چرا که شاید برخی بازیکنان بخواهند جدا شوند.

سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال که در نیم فصل نخست به اهداف خود رسیده است، گفت: به طور قطع ما به هدفگذاری خود نرسیده‌ایم اما با ترمیمی که در نیم فصل می‌کنیم و 9 بازی خانگی که خواهیم داشت می‌توانیم نتایج بهتری کسب کنیم. اگر این تیم ترمیم نشود مشکلاتش بیشتر می‌شود و  به طور قطع 3 بازیکن از ما جدا می شوند و از 2 بازیکن گلایه‌مند هستم. به هدفگذاری خود نرسیده‌ایم اما برخی حرکت‌ها راهی را نشان می‌دهد و اگر نقاط ضعف برطرف شود می‌توانیم به تیم امیدوار باشیم.

قلعه‌نویی گفت: از هیئت مدیره تشکر می‌کنم که در بدترین شرایط ما را حمایت کردند اما باید تیم تقویت شود تا در نیم فصل دوم شاداب‌تر باشد. اگر مقابل نماینده هند به برتری دست پیدا کنیم و صعود کنیم لیگ قهرمانان آسیا را داریم که نیاز به تقویت خواهیم داشت.

سرمربی ذوب‌آهن در خصوص برنامه خود برای جدایی 3 بازیکن سرباز این تیم گفت: یکی از بازیکنان به طور قطع از ما جدا می‌شود و در خصوص 2 بازیکن دیگر باید آذری، مدیرعامل باشگاه با آنها صحبت کند. اگر این بازیکنان نیز بروند برای آنها آرزوی موفقیت دارم و اگر بمانند یک حُسنی دارد که تمرکزی که تا به حال نداشتند را خواهند داشت. قول‌هایی به آنها داده بودند که ما هم تعجب کردیم. اگر بمانند بهتر می ‌ویم.

قلعه‌نویی درباره اینکه منظور او تراکتورسازی است، بدون نام بردن از این تیم گفت: امروز برنامه را به مدیرعامل دادیم و انصاف این بود که از ما 3 بازیکن نمی‌گرفتند. یکی از ما می‌گرفتند و یکی دو تا بازیکن دیگر از دیگر تیم‌ها. آنها 50 درصد سهمیه خود را از ذوب‌آهن گرفتند. جلسه کوچکی بعد از بازی با آذری داشتیم و قرار شد از فردا استارت کار رقم بخورد. زمان کم است اما امیدوارم بازیکنان به سرعت به شرایط خود بازگردند.

انتهای پیام/

نظر شما