شناسهٔ خبر: 22884052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

تهران-ایرنا-واکنش ایران به بیانیه پایانی اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس،احمد جبریل: صهیونیست ها هیچ حقی در قدس و فلسطین ندارند،ابراز نگرانی جدی اتحادیه اروپا از تصمیم ترامپ درباره قدس،روسیه:داعش در سوریه کامل قلع و قمع شد،ترامپ قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت،روسیه اقدام ترامپ درقبال بیت المقدس را تحریک آمیز خواند،حماس: تصمیم ترامپ درهای جهنم را به روی منافع آمریکا در منطقه خواهد گشود ازمهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
**تهران-سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در کویت، آن را نمونه ای آشکار از عدم درک صحیح واقعیت ها و اولویت های منطقه دانست.

**تهران- وزارت خارجه ایران اقدام آمریکا در انتقال سفارتخانه خود از تل اویو به بیت المقدس اشغالی و اعلام بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را به شدت محکوم می کند و آن را نقض آشکار قطعنامه های بین المللی می داند.

**تهران- مهمترین برنامه هفته آینده نمایندگان مجلس شورای اسلامی آغاز روند بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور خواهد بود که قرار است رییس جمهوری یکشنبه (19 آذر) با حضور در صحن علنی آن را به هیات رییسه تقدیم کند.

**اسلام آباد -ایران و پاکستان پیش نویس مقدماتی قرارداد تجارت آزاد بین دو کشور و همچنین شروع همکاری های بانکی را تکمیل کردند.

**کرمانشاه-معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در مناطق زلزله زده استان تاکنون هیچ گونه کمبود دارویی نداشته ایم ، گفت: روزانه پنج هزار نسخه دارویی در داروخانه های شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی به بیماران ارائه می شود.

**مشهد-فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عزت و اقتدار بی نظیر امروز ایران اسلامی به برکت عمل به دستورات قرآن است.

**مسکو -ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: کنگره مذاکرات ملی سوریه با توافق ایران،روسیه و ترکیه که در نشست سوچی به دست آمد برگزار می شود.

اخبار خارجی
*********
** تهران -دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اگرچه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، اما انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به قدس اشغالی را تا 6 ماه دیگر تعلیق کرد.

**مسکو -روسیه اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اقدامی تحریک آمیز خواند.

**تهران -شورای امنیت سازمان جمعه درباره تصمیم ترامپ مبنی بر شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می دهد.

**تهران- محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: تصمیم ترامپ همه تلاش های صورت گرفته برای دست یابی به صلح را عامدانه از بین برد.

**تهران -ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه و پس از تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، به حالت آماده باش درآمد.

**دمشق - 'احمد جبریل' دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل گفت: تنها گروهی که هیچ سهم و حقی در فلسطین و قدس و تاریخ آن ندارند صهیونیست ها هستند.

**بیروت-ساعتی پس از سخنان ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی صدها فلسطینی ساکن اردوگاه برج البراجنه در حومه جنوبی بیروت دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

**نیویورک-دبیرکل سازمان ملل در واکنش به تصمیم ترامپ مبنی بر شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: به طور مداوم علیه اقدامات یک جانبه ای که چشم انداز صلح اسرائیلی ها و فلسطینی ها را به خطر اندازد، مخالفت کرده ام.

**لندن- نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه‌ای مخالفت خود را با تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام و تصریح کرد که این اقدام برای آینده صلح در منطقه سودمند نیست.

**بغداد -سخنگوی وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای تصمیم ترامپ مبنی بر برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

**وین -فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای 'نگرانی جدی' این اتحادیه را از تصمیم ترامپ درباره شهر قدس اعلام کرد.

**مسکو -رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد: همه دسته های داعش در سوریه نابود و این کشور بطور کامل از وجود تروریست ها آزادشده است.

**تهران -'اسماعیل رضوان' از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در پی اعلان ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: تصمیم ترامپ درهای جهنم را به روی منافع آمریکا در منطقه خواهد گشود.

**تهران- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.

**مسکو- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 روسیه را اعلام کرد.

**مسکو- در پی منع حضور کاروان روسیه در رقابت‌های المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی از سوی کمیته بین المللی المپیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش این بازی ها را تحریم نخواهد کرد.

**تهران -یان ایگلاند دبیرکل سازمان شورای پناهندگان نروژ چهارشنبه اعلام کرد که نخستین محموله مواد غذایی و سوخت به بندرهای حدیده و صلیف در یمن رسید.

**بیروت-هزاران نفر از ساکنان اردوگاه های فلسطینی نشین در لبنان چهارشنبه در اعتراض به تصمیم آمریکا برای شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی دست به تجمع و راهپیمایی زدند.
شبک**1392**تنظیم و انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما