شناسهٔ خبر: 22884037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرماندار محمودآباد:

محمودآباد پایلوت شهر هوشمند در استان مازندران شود

R41358/P1336/S6,74/CT11

فرماندار محمودآباد با اشاره به گردشگرپذیر بودن شهرهای غرب استان، گفت: محمودآباد آمادگی پایلوت شهر هوشمند در مازندران را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد، یحیی یوسف‌پور امروز در همایش بزرگداشت روز مجلس در سالن اجتماعات غدیر ارشاد اسلامی این شهرستان بیان کرد: محمودآباد با 236 کیلومتر مربع مساحت دارای 100 هزار نفر جمعیت است که با طول 36 کیلومتر نوار ساحلی 10 درصد از سواحل مازندران را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی در زمینه‌های گردشگری، صنعتی، کشاورزی و صید ماهی جایگاه مناسبی در استان دارد.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه حدود 10 درصد برنج استان از محمودآباد تامین می‌شود، عنوان کرد: همچنین 62 واحد مرغداری با تولید 19 درصد، تولید اول گل و گیاه زینتی، 16 درصد صید ماهی در دریای خزر و چهار درصد ماهی گرم آبی را به خود اختصاص داده است.

فرماندار محمودآباد با اعلام اینکه در این شهرستان 50 شرکت تولیدی فعال با 13 شرکت صادرکننده در شهرک صنعتی فعالیت دارند، گفت: به لحاظ نیروی انسانی نیز در عرصه‌های ورزشی، فرهنگی و قرآنی در استان مطرح است و به عنوان مهد جایگاه حافظان قرآنی شناخته می‌شود.

یوسف‌پور وجود نمایندگان مجلس را یک فرصت و ظرفیت مناسب بیان و مطرح کرد: با توجه به تاکید دولت بر ایجاد کسب و کار فناوری اطلاعات محمودآباد با بهره‌مندی فناوری اطلاعات به عنوان شهر هوشمند می‌تواند پایلوت استانی شود تا در زمینه اشتغال مثمر ثمر واقع شود.

انتهای پیام/

نظر شما