شناسهٔ خبر: 22882989 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

راهپیمایی ضدصهیونیستی جمعه در تهران/ واکنش ولایتی و مشاور روحانی به تصمیم ترامپ

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - میزان نوشت: ولایتی گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم نمودن اقدامات رژیم صهیونیستی و آمریکا در به چالش کشیدن ثبات منطقه‌ای و بین المللی بوده و بی تردید راه مقاومت و ایستادگی ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تصریح بر این نکته که این اقدام ترامپ نشانه دیگری است از تلاش دشمنان برای بی ثبات سازی منطقه، تضعیف جهان اسلام و به مخاطره انداختن صلح و ثبت منطقه‌ای و جهانی گفت: این اقدام به هیچ وجه قابل قبول نبوده و لکه ننگ دیگری بر سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در جانبداری از خشونت، سرکوب، از بین بردن حقوق مسلم ملتی مظلوم و در جهت بی ثبات سازی برای تامین منافع رژیم صهیونیستی است و روی دیگر سکه‌ای است که در راه اندازی جنگ‌های نیابتی و حمایت از تروریسم، جریانات افراطی و تکفیری و تاسیس گروه‌هایی همچون داعش طراحی و دنبال کرده اند.

علی اکبر ولایتی ضمن هشدار نسبت به عواقب این اقدام افزود: دونالد ترامپ در حالی از پایبندی به تعهدات توسط آمریکا در مسیر صلح سخن می‌گوید که در اقدامی جانبدارانه قدس را پایتخت رژیم اشغال گر و کودک کش صهیونیستی اعلام و خواهان انتقال سفارت آمریکا به این شهر مقدس می‌شود و در بیش از نیم قرن گذشته از نماد جنایت و خشونت علیه مسلمانان و به ویژه ملت مظلوم فلسطین به منظور ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی حمایت نموده و بار دیگر دشمنی خود را به اثبات رسانده‌اند. 

وی در پایان تاکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم نمودن اقدامات رژیم صهیونیستی و آمریکا در به چالش کشیدن ثبات منطقه‌ای و بین المللی بوده و بی تردید راه مقاومت و ایستادگی ادامه خواهد داشت.

ابوطالبی:تصمیم آمریکا نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است

حمید ابوطالبی مشاور رئیس جمهور نیز در صفحه توییتر خود با اشاره به تصمیم اخیر دونالد ترامپ مبنی بر رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صیهونیستی نوشت: تصمیم آمریکا در شناسایی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی و تحولی استراتژیک در معادلات منطقه است.

وی با بیان اینکه جهان اسلام و اعراب یا باید گامی استراتژیک در شیوه مواجهه با این امر بردارند و یا پذیرای تحقیری تاریخی باشند، اظهار داشت: خاورمیانه در آستانه تغییری راهبردی است.

راهپیمایی بعد از نماز جمعه

همچنین مهرنوشت: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: فردا مردم انقلابی استان تهران بعد از نمازهای جمعه فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر خواهند داد و این خشم فزاینده مردم مومن استان تهران در ۳۸ شهر و بخش برپا خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی با بیان اینکه مردم ایران تا پیروزی نهایی و آزادسازی قدس شریف در کنار ملت فلسطین خواهد ماند اظهار داشت: تظاهرات مردم شهر تهران نیز بعد از اقامه نماز جمعه از درب های خروجی مصلی به سوی ایستگاه مترو برگزار خواهد شد و از همه مردم شریف و آزادیخواه ایران اسلامی، به ویژه استان تهران دعوت می کنم تا با حضور پر شور خود در این راهپیمایی نسبت به اقدام سخیف ترامپ عکس العمل نشان دهند.

27216

نظر شما