شناسهٔ خبر: 22882792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کانکس و چراغ برقی نیاز فوری زلزله زدگان ثلاث باباجانی

کرمانشاه- ایرنا- رئیس کمیته امداد امام (ره) ثلاث باباجانی با اشاره به آغاز بارش ها در این شهرستان و برودت هوا گفت: کانکس و وسایل گرمایشی از جمله چراغ های برقی نیاز اصلی و ضروری مردم زلزله زده این شهرستان در شرایط فعلی است.

صاحب‌خبر -

سیدامیر حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از جمعیت 36 هزار نفری شهرستان ثلاث باباجانی 2 هزار خانوار زیرپوشش خدمات کمیته امداد هستند، افزود: منازل مسکونی و جایگاه دام و احشام بخش زیادی از این خانوارها در زلزله اخیر دچار خسارت شده و قابل سکونت نیست.
او با بیان اینکه تاکنون 100 دستگاه کانکس از سوی خیران و با همکاری کمیته امداد در بین خانوارهای زیرپوشش در شهرستان توزیع ونصب شده است، گفت: برای اسکان موقت خانوارهای زیرپوشش در شرایط بارندگی و سرمای فعلی نیاز به 200دستگاه کانکس دیگر داریم.
وی از ورود آب و سرما در شبانه روز گذشته به داخل چادرها اشاره کرد و اظهار کرد: با وجود توزیع نایلون برای پوشش چادرها، باد شدید مانع از نصب کامل نایلون شده و از این رو آب و سرما وارد چادر زلزله زدگان شده است.
وی بیان کرد که در شهر تازه آباد ثلاث باباجانی 400 خانوار زیرپوشش داریم که منازل مسکونی 300 خانوار دچار خسارت شده و در چادر سکونت می کنند.
او شرایط در روستاها را به مراتب سخت تر از شهر دانست و گفت: روستاییان برای نگهداری احشام و دام های خود در این سرما و بارندگی نیاز به کانکس دارند.
او خیران را به کمک طلبید و با قدردانی از تلاش همه خیرین در سطح کشور که به کمک زلزله زدگان شتافتند گفت: اکنون نیاز جدی به کمک های نقدی برای خریداری کانکس، چراغ برقی و کمک به بازسازی منازل مسکونی زلزله زدگان داریم.
وی با اشاره به فوت 30 نفر در زلزله اخیر در شهرستان ثلاث باباجانی گفت: از این تعداد 13 نفر از مددجویان کمیته امداد هستند و 60 نفر زیرپوشش این نهاد نیز در زلزله مصدوم شدند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما