شناسهٔ خبر: 22882396 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیادشهید و امور ایثارگران مطرح کرد:

واحدهای مسکونی ایثارگران و خانواده های شهدا تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند

محمود تبریزیان، مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر تمام ایثارگران و خانواده های شهدا به ویژه واحدهای مسکونی آنها در برابر حوادثی همچون سیل و زلزله بیمه هستند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / محمود تبریزیان اظهار کرد: در کل کشور هرکجا سیل، زلزله یا حوادث غیرمترقبه رخ دهد، طبق قرارداد با شرکت بیمه، ایثارگران از پنج درصد به بالا تا خانواده شهدا و همسران جانبازان و آزادگان متوفی بیمه هستند.

وی با بیان اینکه این کمک ها به ایثارگران و خانواده های شهدا برای همه آنها بلاعوض است، اظهار داشت: به عنوان نمونه در حادثه زلزله اخیر در کرمانشاه، روز 21 آبان گذشته تمامی خانواده های ایثارگران در این مناطق از مزایای بیمه بهره مند شدند و برای هر منزل مسکونی آنان، مبلغ 35 میلیون تومان بابت خسارت به واحدها یا اسباب و اثاثیه آنها پرداخت می شود.
تبریزیان خاطرنشان کرد: البته اگر فردی مستاجر باشد، این 35 میلیون تومان بابت جبران خسارات وسایل منزل ایثارگر داده می شود.
وی اضافه کرد: همچنین در استان ایلام نیز 164 مورد خسارات به واحدهای مسکونی ایثارگران و خانواده های شهدا خسارت وارد شده است که به این افراد نیز مانند دیگر ایثارگران 35 میلیون تومان کمک بلاعوض داده می شود.
وی با بیان اینکه مسئولان بنیادشهید برای جبران خسارت به خانواده های شهدا و ایثارگران، از قبل تمهیداتی را اندیشیده اند، افزود: با امضای تفاهمنامه و قرارداد با یکی از شرکت های بیمه در کشور، این مشکل حل شده است تا در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه بخشی از خسارات وارده به آنها جبران شود.
تبریزیان تصریح کرد: پس از برآورد میزان خسارت، طبق قرارداد بعد از 10 روز کمک بلاعوض به این افراد پرداخت می شود، البته امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده بتوانیم شاهد کاهش خسارات در مناطق مختلف کشور باشیم.
به گفته وی، در حال حاضر یک هزار و 264 واحد در استان کرمانشاه برای اعلام خسارت اعلام شده است و ممکن است آمار واحدهای مسکونی خسارت دیده پس از ارزیابی و اعلام خود ایثارگران نیز افزایش یابد.
وی درباره زلزله اخیر هجدک کرمان، روز جمعه 10 آذر رخ داد نیز گفت: موضوع خسارت به واحدهای مسکونی ایثارگران و خانواده های شهدا در این زلزله نیز در حال بررسی و ارزیابی است و تعدادی از کارشناسان بنیادشهید برای بررسی وضعیت به این منطقه اعزام شده اند.
مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیادشهید اظهار کرد: به همین منظور تیم های ارزیاب و کارشناسی بنیادشهید در این مناطق زلزله زده مستقرند تا بتوانند با همکاری دیگر مسئولان متولی، تعداد واحدهای مسکونی خسارت دیده را شناسایی کنند.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه، بیست و یکم آبان ماه استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
سازمان پزشکی قانونی کشور، آخرین آمار جانباختگان زلزله استان کرمانشاه را 505 تن اعلام کرد.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه بیش از 12 هزار نفر مصدوم شده اند و این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
براساس آمار بنیادشهید، آمار پدران شهدا 49 هزار و 572 نفر و مادران شهید نیز 106 هزار و 391 نفر هستند.
براساس جدیدترین آمار، مردم سربلند ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 225 هزار و 570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.
همچنین تعداد کل جانبازان در کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند.
تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر است./ ایرنا

نظر شما