شناسهٔ خبر: 22882085 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رگه هایی از تحول در نظام اداری ایران در دولت دوازدهم *سیدرضا طباطبایی

روز دوشنبه مورخ13 آذرماه 96 آگهی دعوت به همکاری جالبی در صفحه اول روزنامه اطلاعات نظر اینجانب را به خود جلب کرد و البته شاید نظر خیلی از خوانندگان این آگهی را.

صاحب‌خبر -

ماجرا ازاین قرار است که وزارت نیرو در اقدامی بی سابقه و البته ابتکاری، انتصاب مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه را در قالب فراخوان عمومی منتشر و از علاقه مندان و واجدین شرایط درخواست همکاری کرده است. در بخشی از اطلاعیه وزارت نیرو آمده است: 'در راستای راهبرد شایسته‌گزینی وزارت نیرو دردولت دوازدهم، این وزارت از افراد واجد شرایط و علاقمند به همکاری در سمت مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دعوت به همکاری می‌نماید'.
فارغ از مباحث سیاسی، کار این وزارتخانه، اقدامی ستودنی و جالب و بیانگر شناخت درست مسئولان این مجموعه به ویژه شخص وزیر از جایگاه مهم روابط عمومی و نقش خطیر آن در پیشبرد اهداف سازمانی است. در عصری که از روابط عمومی به عنوان قلب تپنده ، چشم بینا، زبان گویا، گوش شنوا و وکیل مدافع سازمان و یا آئینه تمام نمای انتطارات و مطالبات و تابلو زیبایی های سازمانی یاد می شود و از نگاه بسیاری از کارشناسان، روابط عمومی فلسفه مدیریت بوده و موفقیت هر مدیریتی را باید در روابط عمومی آن جستجو کرد، همگی این واژه ها و جملات مهر تأییدی بر اقدام مسؤلان وزارت نیرو بوده و باید آن را ستود. بدون شک گسترش روزافزون ارتباطات و ظهور و بروز شبکه های اجتماعی از یک سو، همراه با افزایش نفوذ و قدرت تاثیرگذاری رسانه ها بر زندگی مردم، روابط عمومی را به یک نیاز اجتناب ناپذیر و حیاتی جامعه کنونی تبدیل کرده است. واقعیتی که موجب شده تا سازمان ها امروزه از روابط عمومی به عنوان مهمترین رکن توفیقات و شکوفایی و نوآوری و بستری برای جلب مشارکت مخاطبین استفاده کنند. از طرفی نهاد مدنی روابط عمومی برای اثبات شایستگی ها و ایفای مؤثر رسالت های خود در گذر زمان و اثر گذاری بیشتر، بیش از پیش نیازمند تغییر نوع نگاه و نگرش بوده و شاید این گونه اقدامات نشانه خوبی برای این تغییرات بنیادین و البته جوانه هایی از حرکت به سمت تغییر و تحول در نظام اداری کشور که جرقه آن در دولت دوازدهم زده شده باشد و امیدواریم در سایه توجه و حمایت های مدیران ارشد خصوصاً سازمان امور اداری و استخدامی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی از این حرکت تحول آفرین، زمینه برخورداری از یک روابط عمومی فعال، پویا، پاسخگو و تقویت کننده اعتماد عمومی به عنوان یکی از سرمایه های مهم اجتماعی و برآمده از نیازهای جامعه فراهم شود.
سرپرست دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری قم

انتهای پیام /*

نظر شما