شناسهٔ خبر: 22882084 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مغرب،تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

الجزیره-ایرنا- وزارت خارجه و همکاری های بین المللی مغرب، با ابراز نگرانی در خصوص تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ، این اقدام را شدیدا محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رسمی مغرب،وزارت خارجه مغرب تاکید کرد که چنین اقدامی ، با قطعنامه های بین المللی به ویژه قعطنامه شماره 2253 و 2254 سال 1967میلادی و همچنین با توافقنامه های امضا شده در گذشته، در تعارض است.
وزارت خارجه مغرب این اقدام را باعث تغییر وضعیت سیاسی شهر بیت المقدس دانست و هشدار داد رژیم صهیونیستی ممکن است از این اقدام به عنوان دستمایه ای برای پیش بردن سیاست یهودی سازی شهر بیت المقدس و از بین بردن میراث دینی و روحانی آن استفاده کند.
وزارت خارجه مغرب در ادامه از سازمان ملل و اعضای دایمی شورای امنیت خواست به وظایف و مسئولیت های خود در این خصوص عمل کنند.
مغرب روز چهارشنبه و پیش از اعلام تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در مورد بیت المقدس ، «استیوانی مایلی» کاردار سفارت آمریکا را در رباط همراه به سفیران کشورهای عضو دائم شورای امنیت فراخوانده و در خصوص عواقب منفی این تصمیم ترامپ هشدار داده بود.
شاه مغرب نیز پیش از این پیامی برای رئیس جمهوری آمریکا ارسال کرده بود.
با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را اعلام کرد.
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود و با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده بودند اما ترامپ براساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مصوبه را اجرا کرد.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
خاورم **2041**3404**خبرنگار: سید شاهپور حسینی**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما