شناسهٔ خبر: 22881970 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

امشب اتفاق افتاد؛

مرگ خاموش اعضای یک خانواده ۳ نفره در بستان‌آباد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی از مرگ خاموش اعضای یک خانواده سه نفره در شهرستان بستان‌آباد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، فرزاد حاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: ساعت ۱۹:۳۰ امروز طی تماس تلفنی با مرکز اورژانس شهرستان بستان آباد و گزارش کاهش سطح هوشیاری سه نفر در منزل مسکونی سریعا اورژانس به محل اعزام شد.

وی گفت: کارشناسان اعزامی پس از رسیدن به محل با پیکر بی‌جان مرد۴۰ساله و زن ۲۲ساله و دختر ۶ ساله  مواجه شدند که بر اثر نشت گاز مونوکسید کربن از آبگرمکن جان باخته بودند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: گاز مونوکسیدکربن گازی بدون رنگ و بو است؛ عمده‌ترین منبع تولید این گاز سوختن ناقص نفت و گاز است، اما اصولاً در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی به ویژه در محیط‌های دربسته و فاقد اکسیژن ممکن است تولید شود.

حاتمی متذکر شد: استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مستعمل، دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: سرگیجه، تهوع، سردرد و احساس خواب آلودگی از جمله علائم گازگرفتگی هستند.

وی تاکید داشت: فردی که دچار این حالت‌ها شده باید از محل خارج شده و در صورتی که علائم رفع نشد، فوراً به مراکز اورژانس منتقل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما