شناسهٔ خبر: 22881843 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الجزایر اقدام ترامپ در مورد بیت المقدس را محکوم کرد

الجزیره-ایرنا-وزارت خارجه الجزایر باصدور بیانیه ای، اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و در نهایت تلاش برای انتقال سفارت این کشور به این شهر را محکوم کرده و آن را تصمیم خطرناکی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،وزارت خارجه الجزایر در این بیانیه اعلام کرد که این تصمیم، نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت و قوانین بین المللی است و تبعات خطرناکی برای منطقه در پی دارد .
بر اساس این بیانیه، چنین تصمیم هایی ، تلاش ها برای برقراری صلح را که از مدت ها پیش متوقف شده را تضعیف می کند و جدا از این، تهدید خطرناکی برای صلح و امنیت و ثبات منطقه بسیار حساس خاورمیانه است که خود از جنگ ها و درگیری ها رنج فراوان متحمل شده است.
وزارت خارجه الجزایر در ادامه این بیانیه،حمایت کامل خود را از حقوق مردم فلسطین اعلام کرد و از مردم کشورهای عربی و اسلامی خواست برای احترام به حقوق ملی مردم فلسطین و حفظ شهر بیت المقدس ،بسیج شوند.
با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را اعلام کرد.
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود و با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده بودند اما ترامپ براساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مصوبه را اجرا کرد.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
خاورم **2041**3404**خبرنگار: سید شاهپور حسینی**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما