شناسهٔ خبر: 22880454 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

گران‌ترین مسکن در کدام منطقه تهران؟ +نمودار

گران‌ترین مسکن در شهر تهران به منطقه ۱ با متری ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و ارزان ترین به منطقه ۱۸ با متری ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان تعلق دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: گران‌ترین مسکن در شهر تهران به منطقه ۱ با متری ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و ارزان ترین به منطقه ۱۸ با متری ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان تعلق دارد.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در آبان ماه سال جاری بالاترین متوسط قیمت مسکن مربوط به منطقه ۱ با ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان در هر متر مربع و پایین ترین قیمت متعلق به منطقه ۱۸ با متری ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان است. با این حال رشد قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل در منطقه ۱۸ معادل ۱۰.۸ درصد و در منطقه یک ۵.۵ درصد بوده است.

تعداد معاملات نیز در منطقه یک بیش از دو برابر منطقه ۱۸ است. در آبان ماه سال جاری ۶۹۳ قرارداد خرید و فروش در منطقه یک به امضا رسیده؛ در حالی که این رقم در منطقه ۱۸ معادل ۲۸۰ مورد بوده است.

در آبان ماه سال ۱۳۹۶ ۱۴.۸ هزار فقره خرید و فروش مسکن در شهر تهران انجام شد که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۸.۵ درصد افزایش نشان می دهد. میانگین قیمت مسکن ۴.۸۹ میلیون تومان بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۹ درصد بالا رفت.

قیمت خانه‌ در مناطق مختلف تهران+ نمودار

رشد تعداد معاملات انجام شده طی آبان ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل در تداوم رشد نقطه به نقطه مردادماه، شهریورماه و مهرماه سال جاری (به ترتیب معادل ۶.۱، ۹.۲ و ۳.۴ درصد) بوده است.

توزیع تعداد معاملات نیز حاکی از آن است که منطقه ۵ با سهم ۱۶.۵ درصد از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با سهم‌های ۱۱.۶ و ۱۰.۱ درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. در مجموع ۷۴.۸ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵، ۴، ۲، ۸، ۱۰، ۱۴، ۷، ۱، ۳ و ۱۵) بوده و ۱۲ منطقه باقی‌مانده ۲۵.۲ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده اند.

نظر شما