شناسهٔ خبر: 22880116 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

تظاهرات فلسطینیان ساکن غزه در حمايت از شهر قدس

صدها فلسطینی در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس آمریکا دربه رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی چهارشنبه شب درغزه تظاهرات کردند .

صاحب‌خبر -

تظاهرات فلسطینی ها در مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ درباره شهر قدس  با فراخوان جنبش حماس و در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه برگزار شد و تظاهر کنندگان پرچم فلسطین و پارچه نوشته های در حمایت از شهر قدس در دست داشتند .
به گزارش خبرگزاری آناتولی از غزه ، محمد ابو عسکر از رهبران جنبش حماس درجمع تظاهرکنندگان در اردوگاه جبالیا گفت قدس شهر تاریخی و ابدی برای مسلمانان است و مهم نیست اشغال آن تا چه زمانی طول بکشد.
 ابو عسکر تاکید کرد اتفاقاتی که در زمینه یهودی سازی شهر قدس و تبدیل آن به پایتخت اسرائیل شکل می گیرد نشانه حمایت و طرفداری آشکار واشنگتن از این رژیم و برداشته شدن نقاب از چهره  واقعی آمریکا در جانبداری و پشتیبانی مستمر از اسرائیل است .
 این مقام بلند پایه جنبش حماس در ادامه از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و ریاست سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف ) خواست از تصمیم قبلی  خود در به رسمیت شناختن اسرائیل  عقب نشینی کند و با این کار صفحه تاریک در تاریخ فلسطین را  حذف کنند .
ابو عسکر از کشورهای عربی و اسلامی خواست اقدامی در کمک و حمایت از شهر قدس انجام دهند و با اشکال مختلف تلاشها در مسیر عادی سازی و بهبود روابط با اسرائیل  مقابله کنند چون مسئله قدس موضوعی بسیار مهم و فراتراز فلسطین است  و به همه کشورهای اسلامی مرتبط می شود .

نظر شما