شناسهٔ خبر: 22879886 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شورای مسلمانان بریتانیا تصمیم ترامپ درباره بیت‌المقدس را محکوم کرد

لندن - ایرنا -شورای مسلمانان بریتانیا عصر چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم و تصریح کرد که این اقدام روند صلح در خاورمیانه را از بین می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: تصمیم رئیس‌ جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که تمایل زیادی برای برقراری صلح در خاورمیانه و اجرای عدالت در حق مردم فلسطین وجود ندارد. این اقدام همچنین پیام روشنی را علیه مسلمانان جهان که بیت‌المقدس را یکی از شهرهای مهم اسلامی می‌پندارند، انعکاس می‌دهد.
در همین حال «هارون خان» دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا نیز در این بیانیه گفت: درحالی‌که نقش آمریکا در برقراری صلح خاورمیانه، هر از گاهی زیر سؤال می‌رود، اما تاکنون هیچ‌ یک از دولت‌های آمریکا نسبت به آینده تشکیل دولت فلسطین، جانب‌دارانه تهدید نکرده بودند.
وی هشدار داد: اگر آمریکا چنین تصمیمی را اتخاذ کند، آینده تشکیل دولت فلسطین از بین می‌رود.
دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا اظهار داشت: آن‌هایی که در سرزمین‌هایی اشغالی مخالف برقراری صلح هستند، از گذشته آرزوی شناسایی بیت‌المقدس را به‌ عنوان پایتخت اسرائیل در سر می‌پروراندند. این درحالی است که جامعه جهانی با این مساله مخالف و بر این باور است که رژیم اسرائیل که هیچ احترامی برای قوانین بین‌المللی ندارد، جسورتر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تصرف غیرقانونی اراضی اشغالی توسط رژیم صهیونیستی برخلاف اراده جامعه جهانی به شمار می‌رود، تصریح کرد: تصمیم آمریکا، اقدامات غیرقانونی اسرائیل را تائید و رویای به‌حق فلسطینیان برای بهره‌مندی از دولت مستقل فلسطینی را به باد می‌دهد.
هارون خان همچنین از دولت انگلیس خواست تا موضع خود را به‌طور روشن و محکم علیه تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل اعلام نماید.
رئیس‌ جمهوری آمریکا با وجود مخالفت‌های گسترده جهانی و منطقه‌ای، قصد دارد امروز (چهارشنبه) تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارتخانه واشنگتن از تل‌آویو به قدس اعلام کند که کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 تصویب کرده است.
دولت‌های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده‌اند، اما ترامپ براساس وعده‌های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خود، قصد دارد این مصوبه را اجرا کند.
کاخ سفید تاکنون اجرای این مصوبه را هر 6 ماه یک‌بار به تأخیر انداخته است. پیش‌از این محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی هشدار داده بود که تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، منجر به 'نابودی روند صلح خاورمیانه' خواهد شد.
شبک**اروپام ** هـ ن **1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما