شناسهٔ خبر: 22879503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

اطلاعیه سپاه «کربلا» در پی شهادت سردار حاج «علی ییلاقی»

در پی شهادت جانباز سرافراز اسلام سردار حاج «علی ییلاقی» از فرماندهان لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، سپاه «کربلا» مازندران اطلاعیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -
وصال عاشقانه سردار «ییلاقی» در روز میلاد دو نور گواهی اطاعت از ولایت بود

به گزارش دفاع پرس از مازندران به نقل از روابط عمومی سپاه «کربلا» مازندران، جانباز سرافراز اسلام سردار حاج «علی ییلاقی» از فرماندهان لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، روز چهارشنبه مصادف با سال‌روز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، به شهادت رسید.

به همین مناسبت، سپاه «کربلا» مازندران اطلاعیه‌ای را صادر کرده است که متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

«الَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِلَّهِ وَالرَّسُولِ مِن بَعْدِ مَا أَصَابَهُمُ الْقَرْحُ ۚ لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا مِنْهُمْ وَاتَّقَوْا أَجْرٌ عَظِيمٌ.» (آل عمران /172)

 ارزنده‌ترین یادگاری‌های دوران حماسه دفاع مقدس، جانبازان هستند که لحظه لحظه زندگی خویش را نثار حضرت حق تعالی کرده‌ و جاودانه شدند.

وصال عاشقانه سردار جانباز حاج «علی ییلاقی» در روز میلاد پیامبر رحمت (ص) و صادق آل محمد (ع)، گواهی اطاعت و دلدادگی به رسول الله (ص) و ولایت و جان سپاری به صادق آل عبا بود که بیش از سه دهه صبوری و استقامت با پیکری زخمی، پرچم برافراشته‌ای در راه انقلاب اسلامی ایران شد و بعد از تحمل رنج به خیل شهدا پیوست.

شهید حاج «علی ییلاقی» گوش به فرمان امام زمان خویش قبل از شروع جنگ تحمیلی در قائله کردستان و آزادسازی «بانه»، همرزم و همراه با سردار جاویدالاثر حاج «احمد متوسلیان» بود و بعد از آن با حضور در دشت‌های لاله گون جنوب، در عملیات‌های «رمضان»، «والفجر مقدماتی» و «محرم» مجاهدت‌های خالصانه‌ای از خود برجای گذاشت و در کسوت فرمانده اسبق لشکر پرافتخار 25 کربلا در سال 62 با اقتدا به علمدار کربلا، به درجه جانبازی نائل آمد.

سردار شهید حاج «علی ییلاقی» جانباز 70 درصد دفاع مقدس در جبهه فرهنگی و پاسداری از آرمان‌های امام راحل و شهدای گران‌قدر، تجلی ایمان و حماسه بود و برگ زرینی از ایثار را برای دیار علویان رقم زد.

سپاه کربلا مازندران ضمن عرض تسلیت و تعزیت به محضر مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، همچنین به جامعه بزرگ جانبازان عزیز و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و به خانواده شریف بیت آن شهید والامقام و نیز به مردم شهیدپرور مازندران به‌ویژه شهرستان «بهشهر»، از خداوند متعال علو درجات برای شهید معزز و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان تمنا دارد.

به همین مناسبت به اطلاع امت شهیدپرور و ولایت‌مدار مازندران به ویژه شهرستان بهشهر می‌رساند، مراسم شب وداع با این شهید بزرگوار، چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای مرحوم آیت‌الله جباری شهرستان بهشهر برگزار می‌شود.

پیکر مطهر این شهید والامقام نیز فردا پنج‌شنبه ساعت 9 صبح از بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان به سمت گلزار شهدای بهشت فاطمه تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

لذا از مردم شهیدپرور استان برای شرکت در مراسم شب وداع و تشییع پیکر این شهیدوالامقام دعوت به عمل می‌آید.

به گزارش دفاع پرس، شهید ییلاقی جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بوده است و روزهای پایانی سال ۶۱ از ناحیه سر به شدت مجروح شد و ۲ سال در حالت بیهوشی و نیمه بیهوشی بود و پس از بهبود نسبی هم تا چند سال قدرت تکلم نداشت.

انتهای پیام/

نظر شما