شناسهٔ خبر: 22879399 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

انتقاد دبیرکل سازمان ملل متحد از اقدام ترامپ

دبیرکل سازمان ملل متحد در پی اقدام یک‌جانبه رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که راهکار تشکیل دو کشور برای حل مناقشه میان اسرائیل و فلسطین هیچ جایگزینی ندارد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد: مساله قدس موضوعی است که باید از طریق مذاکرات مستقیم میان طرفین حل و فصل شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل متحد،وی خاطرنشان کرد: می‌خواهم این موضوع را به صراحت بیان کنم که راهکار تشکیل دو کشور هیچ جایگزینی ندارد.

گوترش در اظهارات خود خاطرنشان کرد: تنها با تحقق راهکار تشکیل دو کشور و تعیین قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و فلسطین است که آرزوهای مشروع دو ملت قابل تحقق می‌شود.

وی تاکید کرد: وضعیت نهایی باید از طریق مذاکرات مشخص شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد: من متوجه تعلق خاطر افراد بسیاری به قدس هستم. این موضوع از قرن‌ها پیش وجود داشته و به همین ترتیب خواهد بود.

گوترش گفت،  از زمان آغاز فعالیت خود به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد همواره مخالف اتخاذ تدابیر یک‌جانبه‌ای بوده که ممکن است دورنمای صلح را برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به خطر اندازد.

وی اظهار کرد: من به نوبه خود به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد هر آنچه در توان دارم را انجام خواهم داد تا از بازگشت رهبران اسرائیلی و فلسطینی به مذاکرات معنادار حمایت کنم.

نظر شما