شناسهٔ خبر: 22879246 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

واکنش ها به تصمیم یکجانبه ترامپ درباره قدس اشغالی

تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی واکنش های زیادی را در سطح اسلامی، عربی و بین المللی به همراه داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) در سخنرانی خود قدس را رسماً به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

وی در این سخنرانی تأکید کرد که «من به این قطعیت رسیدم که باید سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس منتقل کنیم».

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه «ما به دنبال توافقی عالی هستیم که هم به سود اسرائیلی ها باشد و هم به سود فلسطینی ها»، ادامه داد: ایالات متحده از طرح دو دولت حمایت می کند؛ در صورتی که دو گروه نیز نسبت به آن به توافق برسند.

این تصمیم ترامپ واکنش های زیادی را در سطح اسلامی، عربی و بین المللی به همراه داشت.

نتانیاهو از تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس تمجید کرد

اندک زمانی پس از اعلام تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه این کشور از «تل آویو» به «بیت المقدس» به عنوان پایتخت رسمی فلسطین اشغالی، «بنیامین نتانیاهو» با تمجید و قدردانی از این تصمیم «دونالد ترامپ» آن را گامی مهم در روند صلح خواند و مدعی شد که بدون شناسایی رسمی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی امکان دستیابی به صلح وجود ندارد!

نتانیاهو در این باره گفت: «من در تعهد رئیس جمهور آمریکا برای پیشبرد روند صلح میان اسرائیل و تمام همسایگانمان از جمله فلسطینیان سهیم هستم و ما به همکاری خود با رئیس جمهور [آمریکا] و تیم وی برای تحقق رؤیای صلح ادامه خواهیم داد!»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: «من از تمام کشورهایی که خواهان صلح هستند، می خواهم که در شناسایی رسمی بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل به آمریکا ملحق شوند و سفارتخانه های خود را به این شهر انتقال دهند».

ماکرون: تصمیم یکجانبه ترامپ درباره قدس تاسف برانگیز است

رئیس جمهور فرانسه در واکنش به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی این اقدام یکجانبه ترامپ را تاسف برانگیز خواند.

«امانوئل ماکرون» در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی این اقدام یکجانبه ترامپ را تاسف برانگیز خواند.

وی گفت: تصمیم یکجانبه ترامپ تاسف برانگیز است و فرانسه آن را تایید نمی کند.

نظر شما