شناسهٔ خبر: 22878167 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در لندن:

به رسمیت شناختن پایتخت اسرائیل بوسه مرگ برصلح خاورمیانه است

لندن - ایرنا - امانوئل حساسیان نماینده تشکیلات خودگران فلسطین در لندن هشدار داد که تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به معنای بوسه مرگ راه‌حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حساسیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رادیو بی.بی.سی اضافه کرد:او (رئیس‌جمهوری آمریکا) در خاورمیانه اعلام جنگ کرده است. او علیه 1.5 میلیارد مسلمان و صدها تن از مسیحیان که با تسلط اسرائیل بر حرم‌های مقدس مخالف‌اند اعلام جنگ کرده است.
با وجود مخالفت های گسترده جهانی ومنطقه ای، رئیس جمهوری آمریکا قراراست امروز(چهارشنبه) تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را که کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 اتخاذ کرده است، اعلام کند ؟.
دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده اند اما ترامپ براساس وعده های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قصد دارد این مصوبه را اجرا کند.
کاخ سفید تاکنون اجرای این مصوبه را هر شش ماه یکبار به تاخیر انداخته است.
پیش‌ازاین محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین هشدار داده بود که تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی منجر به 'نابودی روند صلح خاورمیانه' خواهد شد.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز گذشته پس از دیدار با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در بروکسل، به واشنگتن درباره انتقال یکجانبه سفارتخانه این کشور به بیت‌المقدس و شناسایی این شهر به‌عنوان پایتخت اسرائیل هشدار داد و تصریح کرد که وضعیت حقوقی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت آینده دو کشور باید در مذاکرات دوجانبه (اسرائیل و فلسطینی‌ها) روشن شود.
موگرینی گفت: اتحادیه اروپا از آغاز مجدد فرایند صلح معنادار در جهت رسیدن به راه‌حل دو کشور حمایت می‌کند و ما اعتقادداریم که باید از هر اقدام مخدوش‌کننده این تلاش‌ها به‌طور مطلق خودداری شود.
سازمان‌های بین‌المللی، نهادهای حقوق بشری و سیاستمداران نیز نسبت به تصمیم ترامپ به‌شدت ابراز نگرانی کرده و تأکیددارند که این اقدام منجر به انکار حق تاریخی مردم فلسطین خواهد شد.
اروپام ** هـ ن **1590
انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

انتهای پیام /*

نظر شما