شناسهٔ خبر: 22877084 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فراخوان خشم سه روزه در اعتراض به تصمیم ترامپ

خبرگزاری شبستان: گروه‌های مختلف فلسطینی روزهای چهارشنبه تا جمعه(۱۵ تا ۱۷ آذرماه) را روزهای خشم مردمی فراگیر در سراسر شهرهای فلسطین در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین(صفا»؛ در اعتراض به تصمیم ترامپ مبنی بر معرفی بیت‌المقس به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیست که قرار است تا ساعاتی دیگر اعلام شود، گروه‌های مختلف فلسطینی، از امروز تا جمعه را روزهای خشم فراگیر در سراسر شهرهای فلسطینی اعلام و از فلسطینیان خواستند در این سه روز با تجمع در مقابل مراکز دیپلماتیک و سفارت‌خانه‌ها خشم و اعتراض خود را نسبت به این موضوع ابراز کنند.

به گزارش ایکنا، بنابر اعلام برخی مسئولان کاخ سفید، ترامپ قرار است ساعت ۲۰ به وقت محلی فلسطین، شهر قدس شریف را به‌عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کند.

از سوی دیگر، خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس با واکنش گسترده سازمان‌ها، کشورها و شخصیت‌های مختلف جهان مواجه شده است.

اتحادیه اروپا با هشدار نسبت به هرگونه اقدام یکجانبه درباره قدس اعلام کرد که این موضوع پیامدهای منفی در سطح جهان خواهد داشت.

مرکز اسلامی الازهر نیز با هشدار نسبت به خطرات و پیامدهای این اقدام اعلام کرد که این موضوع احساسات خشم مسلمانان را برمی‌انگیزد و صلح جهانی را در معرض خطر قرار می‌دهد/.

نظر شما