شناسهٔ خبر: 22876832 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ایجاد زیر ساخت مهمترین نیاز جشنواره هاست

همدان- ایرنا- معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهمترین نیاز برگزاری جشنواره ها ایجاد زیر ساخت ها است تا جشنواره ها به شکل بهتری برگزار شوند.

صاحب‌خبر -

علی مرادخانی در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید تمرکز زدایی برای شکوفایی استان ها است، افزود: به همین جهت برای هر استانی یک رویداد بین المللی را پیش بینی کردیم.
وی با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 خاطر نشان کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل همدان می تواند اتفاقات فرهنگی بیشتری را به این منطقه بکشاند.
مرادخانی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ها در همدان موجب استقبال زیاد مردمی شده است، تاکید کرد: 200 هزار تن در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به تماشای نمایش نشسته اند که آمار قابل توجهی است.
مرادخانی با بیان اینکه این میزان استقبال دلیلی برای استمرار برگزاری جشنواره در شهر همدان است، خاطر نشان کرد: مهمترین نیاز برگزاری جشنواره ها ایجاد زیر ساخت ها است تا جشنواره ها به شکل بهتری برگزار شوند.
وی با اشاره به سخنان استاندار همدان مبنی بر تامین اعتباری به میزان بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، تاکید کرد: ما نیز قول می دهیم هر چه سالن تئاتر در شهر همدان ساخته شود، تجهیزات کامل آن را تامین کنیم.
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مهمترین وجه کار کودک و نوجوان بر عهده آموزش و پرورش است، افزود: امیدواریم با نهادینه کردن تئاتر از کودکی و آموزش های لازم، کارها را بهتر پیش ببریم.
وی در خصوص بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به شهر همدان نیز گفت: با وزیر صحبت خواهیم کرد تا در صورت موافقت، جشنواره های کودک و نوجوان به شهر همدان منتقل شوند تا برگزاری این دست جشنواره ها یک رخداد بزرگ همدانی باشد.
به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مریم کاظمی کارگردان برجسته تئاتر کشور با شعار 'کودکی‌؛ همسفر قصه‌ها' کار خود را از 10 تا 15 آذرماه آغاز کرد تا گامی در راستای تقویت و رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش بردارد.
در این دوره 48 نمایش داخلی و خارجی در بخش‌های تخصصی شامل تئاتر کودک، تئاتر نوجوان، تئاتر خردسالان، تئاتر خیابانی و تئاتر دانش آموزی اجرا شد.
برپایی چهار کارگاه آموزشی از برنامه های جنبی جشنواره بود.
جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیم نگاهی به کودکان زلزله زده کرمانشاهی داشت و جمعی از کودکان این استان را برای تماشای نمایش به همدان دعوت کرد.
بیش از 60 مهمان خارجی از کشورهای کره جنوبی، فرانسه، چین، آلمان، روسیه، استرالیا، آذربایجان، دانمارک، ترکمنستان و ایتالیا در این دوره از جشنواره حضور داشتند.
کتاب بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز منتشر و برای سال های بعد به یادگار گذاشته شد.
همدان سابقه پنج سال میزبانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را در پرونده فرهنگی خود به ثبت رسانده است و برای تبدیل شدن به قطب تمام فعالیت های کودک و نوجوان تلاش می کند.
7527/ 7561/2090
خبرنگار: زهرا زارعی/ سارا کریمیان ** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*

نظر شما