شناسهٔ خبر: 22876551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

تهیه برنامه جامع درمان/ساخت «مگاهاسپیتال» به ۵ سال زمان نیاز دارد

ساری - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در حال تهیه برنامه جامع درمان در استان هستیم، گفت: توسعه بهداشت از سیاست های دانشگاه به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی عصر چهارشنبه در بازدید از مراکز درمانی با بیان اینکه سیاست وزارتخانه و دانشگاه به سمت گسترش و توسعه بهداشت در حوزه سلامت است، اظهار کرد: هدف از گسترش این مراکز این است که مردم شریف استان بیشترین و سهل ترین دسترسی را به سطح اولیه ارائه کننده خدمات داشته باشند.

وی بابیان اینکه درحال تهیه برنامه جامع درمان در مازندران هستیم ،افزود: سیاست ها به سمتی است که تخت ها و بخش های مختلف درمانی متمرکز باشند.

موسوی با بیان اینکه برای احداث مگا هاسپیتال حداقل پنج سال زمان می خواهیم، گفت:به منظور تجمیع خدمات و جلوگیری از نقل و انتقال و استفاده از منابع موجود که همه بخش ها را داشته باشیم باید بیمارستان های بزرگ احداث شود.

بیمارستان ۴۲۰تختخوابی بیمارستان امام خمینی (ره) دارای بخش های مختلف درمانی از جمله جراحی عمومی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، جراحی زنان، ای.سی.یو، مراقبت ویژه تنفسی،نوزادان، فوق تخصصی داخلی، NIcu، اورژانس ، دیالیز، ندوسکوپی،سی تی اسکن و آزمایشگاه فوق تخصصی است.

در آزمایشگاه فوق تخصصی بیمارستان بیش از ۹۵ درصد از آزمایشات فوق تخصصی انجام می شود وبخش اورژانس دارای ۳۲تخت است. همچنین مرکز جامع تروما در این بیمارستان در حال احداث است که با راه اندازی ان حدود ۳۰تخت اورژانس، ۷ اتاق عمل،۱۵ تخت ای.سی.یو و حدود ۵۰ تخت بستری به آن افزوده می شود.

همچنین بخش های انکولوژی، جراحی سرطان،  پیوندمغز و استخوان، پژوهشکده سرطان و پیوند کلیه و بخش شیمی درمانی سرپایی از جمله بخش های مرکز جامع سرطان است.

نظر شما