شناسهٔ خبر: 22876232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیمارستان موقت سرپل ذهاب افتتاح شد

کرمانشاه- ایرنا- بیمارستان موقت سرپل ذهاب امروز چهارشنبه با حضور قائم مقام وزیر بهداشت و استاندار کرمانشاه به صورت رسمی افتتاح و شروع به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، این بیمارستان به همت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حدود ۲ میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شده است.
بیمارستان موقت با نام 'بانگر' که برگرفته از نام منطقه ای در سرپل ذهاب است به عنوان بیمارستان موقت جایگزین بیمارستان تخریب شده شهدای این شهر شده است.
در جریان زلزله 7.3 ریشتری غرب کرمانشاه در روز 21 آبان امسال، بیمارستان شهدای سرپل ذهاب تخریب شد و پس از آن خدمات رسانی در چادر و کانکس انجام می شد.
سابقه آغاز به کار بیمارستان بانگر به سال 1371 بر می گردد که با ساخت بیمارستان شهدای سرپل ذهاب در سال 1387 آن بیمارستان تعطیل شد و به مرکز راهیان نور تغییر کاربری داد.
بعد از وقوع زلزله 21 آبان و تخریب بیمارستان شهدای سرپل ذهاب در اول آذر امسال بیمارستان بانگر دوباره در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و پس از 15 روز آماده افتتاح شده است.
سرپرست بیمارستان شهدای سرپل ذهاب در ارتباط با وضعیت این بیمارستان گفت: بیمارستان بانگر در مساحت 2 هزار متر مربع در تمام بخش ها به مردم منطقه خدمات ارائه می کند.
شهرام کرکودی افزود: بیمارستان بانگر در تلفیق و ترکیب با کانتینرهای بیمارستانی که از طرف ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تامین شده، به مردم منطقه خدمات ارائه می کند.
به گفته او، در این بیمارستان بخش هایی مانند آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل، اورژانس، بخش های زنان و مردان فعال شده است.
وی اظهار کرد: بخش های دیالیز و سی سی یو نیز که اکنون در بیمارستان قصرشیرین خدمات ارائه می کنند قرار است با همت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان موقت جدید ارائه شود.
وی گفت: از 12 روز قبل کانتینرهای بیمارستانی از طرف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ما تحویل شد.
وی اظهار کرد همه پرسنل بیمارستان شهدای سرپل ذهاب سالم هستند و در بیمارستان موقت به مردم خدمات ارائه خواهند داد.
او ظرفیت بیمارستان موقت بانگر را 54 تختخوابی اعلام کرد و گفت: تلاش ما ارائه خدمات مطلوب به مردم منطقه است.
برای تامین نیروهای مورد نیاز این بیمارستان علاوه بر نیروهای موجود شهرستان قرار است از طرف هر کدام از دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیروی مورد نیاز این بیمارستان تامین شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما