شناسهٔ خبر: 22875586 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

دولت و مجلس باید در بودجه ۹۷ هوای طرح تحول سلامت را داشته باشند

رحیم زارع: این طرح حرکت خوبی بود و نتایج مثبت آن را در کوتاه مدت دیدیم که اجرای آن رضایتمندی مردم در حوزه سلامت را به دنبال داشت

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم موفقیت های طرح تحول سلامت که یکی از اولویت های نظام جمهوری اسلامی بوده و دغدغه مقام معظم رهبری، مراجع عظام، دولت، مجلس و تمام ارکان کشور است در بلند مدت نیز ادامه داشته باشد، باید بودجه ای پایدار به آن اختصاص دهیم و دولت و مجلس نیز باید در بودجه ۹۷ هوای طرح تحول سلامت را داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین،رحیم زارع با بیان اینکه طرح تحول سلامت، طرحی خوبی در نظام جمهوری اسلامی بود که وزارت بهداشت(Ministry of Health) آن را اجرا کرد، گفت: این طرح حرکت خوبی بود و نتایج مثبت آن را در کوتاه مدت دیدیم  که اجرای آن رضایتمندی مردم در حوزه سلامت را به دنبال داشت.

نماینده  مردم آباده در مجلس شواری اسلامی اظهار کرد: اگر در فصل بودجه، دولت و مجلس به طرح تحول سلامت بی توجهی کنند، به طور قطع مردم آسیب می بینند، زیرا مردم توان پرداخت برخی هزینه ها در حوزه سلامت را ندارند.

زارع با بیان اینکه طرح تحول سلامت  از نظر بودجه ای مورد نامهربانی هایی قرار گرفته است، افزود: باید تلاش کنیم که در بودجه ٩٧  به طرح تحول سلامت توجه ویژه ای شود تا این طرح به اهداف اصلی خود که مورد انتظار مردم است، برسد.

سخنگوی کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل اینکه  در طرح تحول، پای سلامت مردم در میان است توجه ویژه ای داشته باشیم.

این نماینده مجلس به اقدامات انجام شده در کمیسیون اقتصادی مجلس برای پیشبرد طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت:  در کمیسیون اقتصادی مجلس در دوره قبل و این دوره مجلس، یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به طرح تحول سلامت اختصاص  پیدا کرد و در نظر داریم که در لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده ، طرح تحول سلامت را مورد توجه قرار دهیم تا به اجرای این طرح کلان و ملی کمک کنیم.

نظر شما