شناسهٔ خبر: 22875520 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اختصاصی مشرق/

تکمیل محاصره آخرین بقایای تروریست‌های داعش در جنوب غرب دیرالزور و شرق حمص؛ کرانه غربی رود فرات در آستانه پاکسازی +نقشه میدانی

نیروهای سوری و مقاومت با پیشروی ۹ کیلومتری، تروریست های داعش را در مساحتی بالغ بر ۷ هزار کیلومتر مربع در کرانه غربی رود فرات محاصره کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از ۳ روز درگیری سنگین در شرق استان دیرالزور با پشتیبانی  جنگنده های روسی موفق شدند خود را از حومه جنوبی شهرک « الصالحیه» به حومه شمالی شهر البوکمال برسانند و تروریست های داعش را در بیابان های جنوب غرب استان دیرالزور و شرق استان حمص محاصره کنند.

نیروهای سوری و مقاومت با پیشروی ۹ کیلومتری، تروریست های داعش را در مساحتی بالغ بر ۷ هزار کیلومتر مربع در کرانه غربی رود فرات محاصره کردند؛ پیشتر نیروهای جبهه مقاومت با آزادسازی ۱۷ منطقه حدود ۲۴ کیلومتر در این محور پیشروی کرده بودند.

صبح امروز، عملیات غافلگیرانه علیه تروریست های داعش از سمت ارتفاعات « البنی و خنزیر»  آغاز شد و نیروهای جبهه مقاومت با دور زدن شهرک مطارده، موفق شدند خود را به شهرک حمدان در حومه شمال شهر البوکمال برسانند و تروریست ها را در جنوب غرب دیرالزور و شرق حمص محاصره کنند.

**برای مشاهده بهتر جزییات، روی نقشه کلیک کنید**

در حال حاضر، تروریست های داعش در شهرک های « الذیب عکیدات، حسرات، مطارده، ماری و سیلو» در غرب رود فرات محاصره  شده اند و مواضع آنان در این محور از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شود.

یک منبع میدانی در شرق استان دیرالزور در گفت وگو با مشرق  اعلام کرد: عملیات برای پاکسازی کامل این ۵ شهرک آغاز شده و تا ساعاتی دیگر تمامی مناطق در حومه غربی رود فرات از اشغال تروریست های داعش خارج می شود؛ در جریان درگیری های امروز حدود ۳۰ تن از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت در سومین روز عملیات در شرق استان دیرالزور موفق شدند در مجموع ۲۸ خودروی نظامی، زرهی، انتحاری را به همراه ۶ تانک در غرب رود فرات منهدم کنند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با پیشروی ۳۳ در حدفاصل شهرک الصالحیه و شمال شهر البوکمال حدود  ۶۰ کیلومتر مربع از مساحت تحت اشغال داعش را به کنترل خود در آورده اند.

نظر شما