شناسهٔ خبر: 22873555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

دمشق تصمیم ترامپ درباره قدس را شدیدا محکوم کرد

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس را به‌شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های سوری، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت که سوریه تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس و به‌رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل را شدیدا محکوم می‌کند.

وی افزود: اقدام خطرناک دولت آمریکا به وضوح نشان می‌دهد که این کشور به قوانین بین‌المللی بی‌توجه است و این آمریکا است که درگیری‌ها و فتنه‌ها را در بین ملت‌ها تغذیه می‌کند تا ادامه سلطه و استکبار خود را تضمین کند.

این منبع گفت که مسأله فلسطین با اراده امت عربی زنده خواهد ماند و تقویت مواضع عربی، بهترین واکنش برای به شکست کشاندن برنامه‌های خصمانه دشمنان است.

مسئولان آمریکایی امروز اعلام کردند که ترامپ در جریان سخنرانی خود قدس را پایتخت اسرائیل اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که مقامات کشورهای مختلف درباره تشدید تنش در منطقه و جهان در پی اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل هشدار داده‌‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال گذشته وعده انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را داده بود ولی وی در ژوئن گذشته این اقدام را برای اجتناب از تشدید تنش در منطقه به تعویق انداخت.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز امروز چهارشنبه اعلام کرد که در آستانه به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، در قدس و کرانه باختری حالت آماده‌باش فوق العاده اعلام شده است.

نظر شما