شناسهٔ خبر: 22873261 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جشن میلاد حضرت رسول (ص) و جشن پیروزی جبهه مقاومت در حرم مطهر رضوی

در این مراسم که با حضور آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، از خانواده

صاحب‌خبر - در این مراسم که با حضور آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، از خانواده شهدای جهان اسلام از کشورهای مختلف تجلیل شد.
در این مراسم خانواده های شهیدان محمود مکی ابوتاکی از بحرین، حسن محمود العبدالله و علی و محمد قطیف از عربستان، عباس و حسین الشریف از پاکستان، ابراهیم حمید محمد حمید الدین از یمن و رضوان محمد الرحمه از لبنان مورد قدردانی قرار گرفتند.
همچنین از خانواده های شهیدان سید علیرضا نقوی و ابوحامد توسلی از افغانستان، عبدالخضرا پارسا از عراق و خانواده پنج شهید زکزاکی از نیجریه در این مراسم قدردانی شد.
علاوه بر آن یاد شهیدان حجت الاسلام محمود تقی پور و محرابی از مشهد و 2 شهید اهل سنت علی میرزا دوستی و نصرالله نورزهی از جمهوری اسلامی ایران نیز گرامی داشته شد.
یکی از استادان حوزه و دانشگاه در این مراسم به تبیین راهبردهای نبی مکرم اسلام (ص) در تاسیس تمدن عظیم اسلامی پرداخت و گفت: امروز باید این راهبردها را در بازسازی تمدن اسلامی مد نظر قرار دهیم.
حجت الاسلام ابراهیم سعدی افزود: محور اصلی و پایه نخست تمدنی پیامبر خاتم (ص) ارتباط با خدا و هدایت جامعه به گونه ای است که امت مسلمان تربیت کند.
وی اظهار کرد: راهبرد دوم حضرت رسول (ص) وحدت و چنگ زدن به ریسمان الهی و کفر به طاغوت است که بر این مبنا نباید در برابر طاغوت کرنش کنیم.
وی گفت: کفر به طاغوت و ایمان به خدا را باید محور عمل قرار دهیم و مراقب باشیم دشمن گسل های عقیدتی شیعه و سنی را تحریک نکند که این امر خلاف راهبرد پیامبر اسلام (ص) است.
حجت الاسلام سعدی افزود: چرا باید پول نفت امت اسلامی برای قرارداد تسلیحاتی با طاغوت و استکبار صرف شده و با آن خون مسلمانان ریخته شود؟
وی اظهار کرد: جامعه اسلامی امروز نیازمند وحدت و بصیرت است و از مهمترین الزامات تمدن نوین اسلامی بیداری اسلامی و هوشیاری و بصیرت است.
وی گفت: آنچه در این شرایط و دوره توانست عزت امت اسلامی را تامین کند، گفتمان مقاومت بود و شهدای مقاومت که امروز تعدادی از خانواده های آنان تجلیل شدند در برابر استکبار و ظالم ایستادند.
وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) گفتار مقاومت را تعریف کرد و اگر این پایه تمدنی شکل گیرد امت اسلام می تواند به رکوع و سجود و دین و تمدن سازی دینی خود بپردازد.
حجت الاسلام سعدی گفت: ماموریت حضرت محمد (ص) ایجاد تمدن مبتنی بر عدالت بود و ما نیز امروز باید در بازسازی تمدن اسلامی این پایه ها را مد نظر قرار دهیم.
در این مراسم استاد قمر سلطان استاد برجسته خوشنویسی اهل پاکستان 2 تابلو برجسته خوشنویسی خود را که در آن کل قرآن کریم را بر روی تصویر گنبد، گلدسته ها و مناره های بارگاه منور رضوی خوشنویسی کرده است به آستان قدس رضوی اهدا کرد.
تولیت آستان قدس رضوی نیز به پاس این اقدام بازنشر قرآن نفیس شاهرخ تیموری را به این استاد خوشنویس پاکستانی اهدا نمود.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
1906 / 6053

نظر شما