شناسهٔ خبر: 22873177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

هشدار ایندیپندنت به اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل

یک روزنامه انگلیسی هشدار داد که اقدام رئیس جمهور آمریکا در اعلام کردن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل باعث فراگیر شدن آشوب خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: روزنامه ایندیپندنت انگلیس در گزارشی نوشت اقدام ترامپ در اعلام کردن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل باعث فراگیر شدن آشوب خواهد شد.

این روزنامه در بخشی دیگر از گزارش خود نوشت که مقامات آمریکایی معتقدند که برسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل برسمیت شناختن یک واقعیت کنونی و تاریخی به جای یک بیانیه سیاسی است.

ایندیپندنت در ادامه نوشت: مقامات آمریکایی تاکید دارند که تقریبا تمامی سازمان‌های دولتی اسرائیل و پارلمان آن نیز در شهر قدس قرار دارند و فقط سفارت‌خانه‌های آمریکا و دیگر کشورها در تل‌آویو باقی مانده‌اند.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ تلفنی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان را از تصمیم خود برای انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس مطلع کرده است.

محمود عباس در این گفت‌وگوی تلفنی به ترامپ درباره پیامدهای خطرناک انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس هشدار داد.

عباس خطاب به ترامپ گفت: مطابق قطعنامه‌های بین‌المللی هیچ دولت فلسطینی بدون اینکه قدس شرقی پایتخت آن باشد، تشکیل نخواهد شد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا هفته گذشته گفته بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور احتمالا روز چهارشنبه تصمیم واشنگتن در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اعلام خواهد کرد. این در شرایطی است که جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ بعدا گفت که رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ نکرده است.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال گذشته وعده انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را داده بود ولی وی در ژوئن گذشته این اقدام را برای اجتناب از تشدید تنش در منطقه به تعویق انداخت.

نظر شما